Hjälp mig förstå tidsoptimister och strulpellar :(
Jag har så himla svårt att förstå vissa människor som aldrig passar tider eller kan bli färdiga i tid eller låter andra vänta...Hur fan anpassar man sig liksom?
Jag är själv sådan som person att jag håller vad jag lovar i annat fall meddelar jag den det berör att "jag blir sen" eller " kan vi byta datum" osv.
Är en tid bestämd kommer jag oftast ett par minuter innan, vilket då tyvärr också innebär att jag ju får vänta ännu längre om jag ska träffa en person som är min raka motsats...
Om jag meddelar exempelvis mitt ex och mina barns pappa att "den veckan tänkte vi åka på semester, går det bra för dig och din fru" då har jag redan fattat beslutet att det blir just den veckan inte 17 dagar innan eller 13 dagar efter, jag har i stort sett preliminärbokat.
Detta för att det såklart omfattar även deras planerande som familj exempelvis.
Detsamma om jag säger på mitt arbete att "jag tar semester dessa veckor eller ledigt det och det datumet" så menar jag ju just dessa veckor eller datum det är ju inget jag "hasplar ur mig" bara för att ha nåt att säga...
Gång på gång förvånas jag över hur respektlösa vissa människor är som skiter i avtalade tider eller överenskommelser, hur tänker man då?