Ångest efter att jag tog mitt barn hårt i armen...
Jag har ett barn på 3,5 som alltid varit extremt aktiv. Har väldigt svårt för att lyssna men är världens underbaraste och mest spontana unge. Älskar att reta upp oss föräldrar och ibland känns det som gör allt för att få oss ur balans eller ovänner. Det är mycket bättre nu än för någon månad sedan dock.
Vi har aldrig slagit vårt barn, det enda jag gör är tar i armen och tillrättar visar. Jag får dock alltid dåligt samvete för detta och önskar att man kunde lösa det innan det går så långt!
Idag pratade jag i telefon, då killade barnet mig under fötterna. Jag bad sluta gång på gång men icke. Fick till slut lägga på luren fine. Sedan ringde min mamma. Då tar ungen sitt lilla skärp och börjar svinga det mot mig så jag nästan fick metallbiten i huvudet. Och slutar inte. Till slut fick jag nog och tog tag i armen och då börjar liten gallskrika och jag får lägga på Gah..
Det tog en lång stund innan liten lugnade ner sig och efter mycket gnäll borstade vi tänderna och gick och la oss för och mysa och prata. Vi är båda ledsna för att det blev som det blev, men somnade gott efter massor med mys och pussar och kramar!
Hur gör ni andra föräldrar? Vi försöker prata så mycket som möjligt och vårt barn är smart och förstående men i stundens hetta blir det ibland fel ändå!
läser om föräldrar som säger åååh vi pratar och då slutar han och lyssnar. Men det gör inte min lilla....
Vill ha råd från föräldrar som varit är i samma situation tack!