• Mikael1968

Fenestra Mölndal

Hej alla föräldrar. Jag bor i Mölndal och är mycket besviken på grundskolorna i kommunen. Hur upplever ni andra föräldrar med barn i grundskolan i Mölndal?

Jag och min familj har tröttnat på besparingar och kaos i skolorna. Mina barn vill inte gå till skolan längre.

För ett par veckor sedan fick vi hem ett vykort från Fenestra som skall starta grundskola i Lärarhögskolans gamla lokaler. Vi gick på infomötet och vi blev positivt överasskade och satte våra barn i kö direkt.

Nya lokaler och vettiga personer bakom skolan som ingav förtroende och väckte intresse. Fenestra har tydligen fler skolor i Gbg området. 

Är det fler som funderat på Fenestra? Jag har kollat runt lite bland kollegor mm och bara hört positivt om deras andra skolor. Finns det någon som hört något negativt? 

Det är på tiden att kommunens skolor får lite konkurrens vi tänker inte välja Ekhagaskolan till våra barn.                   

• Svar på tråden Fenestra Mölndal
  • Lindsey Egot the only one

Ta först reda på om de har mögel sanerat gamla pedagogen. Vet att många mådde dåligt under sin lärarutbildning pga lokalerna.

• Mikael1968

Enligt de nya ägarna av lokalerna Aspelin & Ramm är allt utblåst finns bara bärande väggar kvar. Golv tak mm är nedrivet för att anpassas till ny verksamhet. Det är redan en anna skola i byggnaden samt andra företag. Tror inte att det skulle finns tendenser till mögel. Tack för tipset.

• Johanna1970

Tråkigt att skolsituationen i Mölndal inte är bra.

Jag har haft och har barn på Fenestra skolan i Hisings Backa. Just nu är jag besviken att Fenstra skall öppna i Mölndal. Anledningen är att de tar ifrån mina barn deras bästa lärare och flyttar honom till Mölndal för att bli rektor. Läraren är bla idrottslärare och är en riktig klippa!!!

Han är den som gör Fenestra Sankt Jörgen till ett ställe där mina barn trivs. Många föräldrar och elever är mycket besvikna att han kommer lämna skolan.

Han har jobbat där länge och har alltid varit den som ställt upp för barnen på skolan och är omtyckt av alla. Jag funderar starkt på att flytta mina barn till Mölndal men har inte tagitt ett slutgiltligt besult än då det blir längre att åka. 

Grattis Mölndal ni kommer få en bra skola med en bra och engagerad rektor.             

• snedtak

Jag kanske är onödigt skeptisk och gammal på internet, men jag tycker att det är mindre förtroendeingivande när två användare registrerar sig på Familjeliv och inom en 10-minuters period lämnar positiva omdömen om en skola. Betyder detta att det är en nyetablerad skola? Betyder det att den är mindre bra och behöver smygreklam? Det kan säkert vara en bra skola, men sammanträffandet gör att jag skulle bli mindre benägen att lämna mina barn där om det var aktuellt för mig.

• och
    snedtak skrev 2012-12-22 00:57:02 följande:
    Jag kanske är onödigt skeptisk och gammal på internet, men jag tycker att det är mindre förtroendeingivande när två användare registrerar sig på Familjeliv och inom en 10-minuters period lämnar positiva omdömen om en skola. Betyder detta att det är en nyetablerad skola? Betyder det att den är mindre bra och behöver smygreklam? Det kan säkert vara en bra skola, men sammanträffandet gör att jag skulle bli mindre benägen att lämna mina barn där om det var aktuellt för mig.
    Nej då.

Det är förstår bara en ren slump.  
    The hard way is the right way.
Svar på tråden Fenestra Mölndal