• annonyym88

Bryr ni er om era söner/döttrar har sex innan de fyllt 15?

Som bekant är det olagligt att ha sex innan man fyllt 15. Men jag känner många som inte bryr sig om den lagen, utan låter lustarna styra. Är det rätt eller fel? Skulle du tillåta din son eller dotter ha sex innan han eller hon fyllt 15?

Är du noga med att kontrollera var din son/dotter är för att se till att de följer lagen? Eller tycker du att varje individs individuella utveckling är mer värd än lagen? Om två 14-åringar är kåta på varandra ska de få ha sex.

Vad tycker FL i denna fråga?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bryr ni er om era söner/döttrar har sex innan de fyllt 15?
  • bastardized

Son= nej

Dotter=ja

• Pissenisse

Man kan ju inte sätta barn i koppel eller låsa in dem i källaren men jag hade absolut inte uppmuntrat det.

• Issabell
    bastardized skrev 2012-12-21 01:40:25 följande:
    Son= nej Dotter=ja  

Hur resonerar du då?
  • Lilia

Nej, det är INTE olagligt att ha sex då man är under 15 år. Är det en som är över 15 år och en som är under så begår den äldre ett lagbrott däremot!

• Höghus

Jag hade brytt mig ja, det finns inget bra med att ligga för tidigt. Även om kroppen är könsmogen är inte hjärnan det. Helst skulle jag vilja att mina är 16-17 första gången och inte 13-14. Sen är det ju svårt att hindra dem om de nu skulle få för sig att ha sex vid 14 och så länge partnern är någorlunda jämnårig skulle jag inte göra något.

• Wimsey

Det är ju inte de som bryter mot lagen utan den de har sex med. Ville jag skriva innan jag säger att jag inte på något sätt skulle underlätta deras möjligheter att ha sex förutom att se till att det fanns kondomer nära till hands. Och om de hade sex med någon äldre skulle jag förmodligen anmäla den personen.

gammal detektiv i ny förpackning
  • Thaleya1

Jag hade väl knappast uppmuntrat det men knappast kunnat gjort nått åt det. jag kan ju inte låsa in mitt barn.

Jag tror jag hade uppfostrat mitt barn starkt och självsäkert så att det inte ger med sig på nått de inte vill, det är det viktigaste. Grupptryck och känna att man inte vågar säga nej för det är inte tillräckligt coolt, det är det vanligaste skulle jag tro när det gäller att förlora oskulden "för tidigt".

• Thaleya1

Om det kom ut att mitt barn legat med någon som var 17 eller äldre när de själva är 13 så hade jag fått panik och gått och pratat med dem, alternativt anmält.

• Gladskit

Två 14-åringar som har sex där båda är överens begår inte brott anser jag men jo, självklart skulle jag bry mig. Jag kan ju inte göra något åt det och kan knappast kräva att barnen kommer till mig och säger att nu mamma har jag förlorat oskulden. Man får väl se till att de är så förberedda som det bara går och så att de har sån respekt för sig själva att de inte går med på något som de inte vill.

Svar på tråden Bryr ni er om era söner/döttrar har sex innan de fyllt 15?