• janne

ensam vårdnad?

hej har två barn på 6 och 8 år som bor hos mig varannan  vecka problemet är mammans pojvän som fysisk och psykiskt misshandlar henne och barnen försöker förvara henne och vill inte vara hos henne. nu har dom gjort slut och hon har berättat allt han gjort mot dom och barnen är mycket gladare tom på skolan säger dom att dom sett en skillnad och mamman säger samma sak men ändå har dom börjat träffas igen och jag vill inte utsätta mina barn för det igen kan man hindra henne från att ha barnen på grund av honom ?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-21 17:26
    .

• Svar på tråden ensam vårdnad?
  • Agent007

Hej
    Jag är skiljsmässobarn och det har betytt jättemycket för mig att mina föräldrar haft delad vårdnad...
    Dock så är ju ditt fall lite speciellt så du kanske borde vända dig till någon lite mer professionell än  fl.

• JMO

Hej. Menar du ensam vårdnad eller menar du umgänge?

Vårdnad är det juridiska: Vilken skola ska barnet gå på, får de åka utomlands i sommar o.s.v.
    Umgänge är som det låter, UMGÄNGE: Hur mycket ska barnen umgås med mamma respektive pappa,

Om du ser att det håller på att barka ur tror jag det snarare handlar om att mamman behöver komma till insikt, inte att barnen ska bli berövade sin rätt till mamma. Familjerätten finns, men kan INTE lova att de kommer att hjälpa er något vidare, de är inga psykologer, socionomer med lite fina extrakurser... Men de kan även vara jätte duktiga, du kan ge det en chans, ring dem, berätta att du är orolig och att du skulle behöva att någon utomstående pratar med mamman... 

Svar på tråden ensam vårdnad?