• deecember

SAAB 9-3 eller 9-5 med hund och barnvagn?

Ja, vi velar lite i valet på kombi. Just nu är det SAAB 9-3, 9-5 och Volvo V70 som är aktuella. Inga andra bilar. Volvon har vi koll på vad gäller plats i bagaget för 35 kg hund och Citycross, men hur är det med SAAB:arna? Någon som har en 9-3 och kan berätta innermåtten på lastutrymmet? Lastar ni vagnen på längden? Hur mycket plats breddmässigt finns kvar bredvid en längdlastad vagn? Undrar samma sak om 9-5.. (Årsmodell -06 och upp till tredje gen)

• Svar på tråden SAAB 9-3 eller 9-5 med hund och barnvagn?
  • Litenåfin

Vi har 9-3 och V70. Dom spelar inte i samma division! Saaben är liten i bagaget, 9-5 gäller isf :)

• Liteniapril

Har både 9-3 och 9-5. I 9-3:an finns det inte utrymme att lasta vagnen på längden ( eller kanske, om jag tar av hjulen på vår brio happy varje gång). Även om jag föredrar 9-3:an som bil, så skulle jag rekommendera er att köpa 9-5 om ni har hund med. Har kompisar med 9-5 och de har hundbur och får in barnvagnen bredvid

• deecember

Okej, er vagn är iof 8 cm längre ihopfälld än den vi valt, och några cm bredare..

Hittar inga lastutrymmesmått på 9-3 nånstans, enbart 9-5. Enligt div volymmått är 9-3 ett par liter större än 9-5 (?!) och därför är vi lite nyfika på vad det kan bero på..

Vi gillar egentligen inte 9-5, varken utseende eller "körglädje" utan vill egentligen köpa 9-3. (V70:n är mer eller mindre bortvald av olika orsaker)

Idag sitter hunden bältad bak i en 9-3 sedan, så det är ju ett alternativ även till kombin ;)

• J 1981

Älskar min 9-3 som bil att köra men tyvärr värdelös som familjebil! Vi har ingen hund så bagageutrymmet är inga problem men baksätet!!!! Köpte minsta bakåtvända stolen på marknaden och ändå sitter man som en kratta i passagerarsätet fram. Suck tacka vet jag sambons nya passat variant!

Svar på tråden SAAB 9-3 eller 9-5 med hund och barnvagn?