• Nybliven

Ingen lust

Jag och min sambo fick barn för tre mån sen och hon vill inte ha sex längre, är det vanligt att tjejer tappar lusten helt?

• Svar på tråden Ingen lust
  • Anonym

Ja, helt normalt upp till 1-2 år efter förlossningen. Du får tillfredsställa dig på egen hand helt enkelt under tiden.

• Anonym

3 mån?! Det är ju ingenting, är hon ens läkt och återställd efter förlossningen? Ärr kan behöva upp till 1 år på sig att läka helt. Vänta 1 år, har ni fortfarande inte haft sex då så kanske ni ska ta och tänka på familjerådgivning eller något.

• Anonym (skrutten)

Du behöver inte oroa dig. Din sambo är helt NORMAL. Hon har fött barn för 3 månader sen vilket betyder att sex är inte det första man tänker på då! Ni har en bebis att ta hand om som kräver all din och hennes uppmärksamhet. Många, många har inte sex förren barnet är över 1 år. Så JA det är vanligt att tjejer tappar lusen efter en förlossning men det betyder inte att hon inte älskar dig.

• Anonym

Har du inte fått sex på 3 mån?! Stackare! Min man har inte fått sex på 3 år då jag drabbades av en förlossningsskada då vårt första barn föddes för 3 år sedan. Och inte klagar min man inte!

Svar på tråden Ingen lust