• Aniiee

Din Disney-Favorit! Filmerna 2004-2010 (CGI-eran)

Hejsan allihopa!

I måndags gjorde jag en tråd under böcker där man kunde rösta på sin Astrid Lindgren-favorit. Jag lovade följa upp den idag. Men när jag tänkt en vända till tänkte jag att det skulle vara orättvist om ni bara fick rösta på böckerna jag skulle ha med, men inte filmerna. Så nu får ni det också. Först ut: Disneys silverera. Disneys första 16 filmer, alla producerade under Walts levnadstid.

Jag kommer uppdatera TS med länkar till omröstningstrådar med erorna Silvereran, Talande  Djur, Disneyrenässansen och Nya Disney.

Rösta, berätta minnen, gräla lite om vilken film som är det sämsta ni nånsin sett .... ha kul.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-21 19:16
    Länkar till övriga omröstningstrådar:

Silvereran: www.familjeliv.se/Forum-25-156/m68043278.html

Talande Djur-eran: www.familjeliv.se/Forum-25-156/m68043399.html

Disneyrenässansen: www.familjeliv.se/Forum-25-156/m68043457.html

Nya Disney: www.familjeliv.se/Forum-25-156/m68043544.html

Pixar: www.familjeliv.se/Forum-25-156/m68043677.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din Disney-Favorit! Filmerna 2004-2010 (CGI-eran)
  • Excentriskan

A o O för mig när det gäller tecknat är att se dem med originaltal (ej dubbat). Oftast är ju figurerna tecknade så att de ska likna den som gör rösten också.

Favoriten av de uppräknade är
    Prinsessan och grodan.
    Gillade speciellt creol dialekten som lysflugan pratade.

I övrigt gillar jag Planet 51, Alla ice age, Shreck och Madagaskar-filmerna. Öht gillar jag de flesta.

Älskar att de sätter in vuxenhumor som även oftast går barnen helt förbi ;)    

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • pluvdo

Du inser att Shrek,.Ice age, Madagaskar, osv. inte är Disneyfilmer, va?

Miss Behave skrev 2012-12-21 20:41:42 följande:
    A o O för mig när det gäller tecknat är att se dem med originaltal (ej dubbat). Oftast är ju figurerna tecknade så att de ska likna den som gör rösten också.

Favoriten av de uppräknade är

Prinsessan och grodan.

Gillade speciellt creol dialekten som lysflugan pratade.

I övrigt gillar jag Planet 51, Alla ice age, Shreck och Madagaskar-filmerna. Öht gillar jag de flesta.

Älskar att de sätter in vuxenhumor som även oftast går barnen helt förbi ;)    

• Excentriskan
    pluvdo skrev 2012-12-21 20:48:03 följande:
    Du inser att Shrek,.Ice age, Madagaskar, osv. inte är Disneyfilmer, va?

Yep antar att jag ofta tycker Disney ar lite för sockersött för mig :) Tyvärr är ju Pixar idag uppköpta av Disney så..
    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • pluvdo

Av dem har jag bara sett Lilla kycklingen, Prinsessan och grodan samt Trassel och favoriten bland dem var Prinsessan och grodan.

• pluvdo

Ja. Men filmerna du räknade upp är inte Pixar heller.

Miss Behave skrev 2012-12-21 20:50:06 följande:
    Yep antar att jag ofta tycker Disney ar lite för sockersött för mig :) Tyvärr är ju Pixar idag uppköpta av Disney så..

• 47Derevko

Röstade på Tangled men The Princess and the Frog tyckte jag också mycket om. Saknar de gamla 2D-filmerna. :/ De andra tre har jag faktiskt inte sett, av just den anledningen.

The Truth Takes Time
  • Aniiee

Puffar lite.... för ordningens skull....

• Coccolina

Trassel den älskar jag Skrattar så jag gråter när jag ser den

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Aniiee

Hejhej, igen! Det var ett år sen lite drygt jag postade tråden! 

Är det någon som vill dela med sig av något litet ord om någon av filmerna på youtube? En liten rad om varför eran favoritfilm är så bra, något litet minne eller något? Bara i text med erat nick här eller annonym. Skriv något ni vill förmedla i tråden och skriv (nick) eller (anonym) i ert inlägg, så blir ni kanske citerade.

Jag kommer isf skriva av det både på svenska och översätta till engelska (eller tvärt om, om ni vill =P)

Svar på tråden Din Disney-Favorit! Filmerna 2004-2010 (CGI-eran)