• Anonym

Alla tjejer dissar korta killar

Jag är snygg kille, men är bara ca 175 cm lång. Tyvärr får jag mindre blickar pga de. Man blir deppig

• Svar på tråden Alla tjejer dissar korta killar
  • Anonym

Dina komplex utgör förmodligen en större turn-off än din längd. Min kille är 170 cm, och jag är själv lika lång. Han har fått massor av tjejer under sin tid som singel, så han håller nog inte med om man får färre blickar pga sin längd.

• shakennotstörd

Hur vet du att det är pga det?

• Nicke

Jag är 183 men jag är inte snygg så det är ett annat problem för mig.

• Anonym (Tramsmaja)

Beror nog på lite mer än det, i ärlighetens namn.

Jag och åtta andra tjejer (samtliga med familj och barn) har idag stått och sjungit en beundrande avskedssång och löjlat oss för 100 personer bara för att göra en chef som är 1.62 lång glad.

Han har inga problem att charma varken män eller kvinnor.

Men välj skor med några cm klack och tänk på din hållning. I mycket är det den och glimten i ögat som säger en tjej om du tror på dig själv eller om du förväntar dig att bli nobbad. Går man ut med en attityd att allt är omöjligt så är det bättre att lägga ner tills man har en bättre dag.

Varför inte läsa "Alla får ligga"? Jag och en singelväninna råkade ut för en kille som läst den för ett tag sen och fast jag vet att det var ett trick ur boken så ställde han in sig på ett så charmigt sätt att man blev påverkad.

• Neko

Korta killar är ju attraktivast, runt 170 är perfekt.

• Sosan72

Men snälla, söta du! Inte är det så - min karl är 1,67 (han hävdar själv 1,69 Flört) tydligen har centimetrar betydelse!

Men han är ack så mycket man, det hänger inte på längden!!!!

Ok, jag är inte en amazon själv, mäter 1,64 m ö h, men har haft allt från min gubbe till de som är runt 1,90. Ser absolut ingen skillnad vad det gäller längden. Det är personligheten man vill ha! Punkt! Och möjligtvis det som attraherar en i övrigt...

*puss*

• Thaleya1

Alltså är man kort eller lång spelar mindre roll om ansiktet ser bra ut. Man tar ju inte en lång ful kille bara för att han är lång, men man kan ta med hem en snygg kort kille om han är snygg.

Föredrar långa snygga killar, men är killen snygg så spelar längden mindre roll.

• Tealhawk

Beror inte på längden, utan snarare ditt komplex över den. Jag personligen tycker bäst om kortare killar eftersom jag bara är 159cm själv.

These are not the droids you're looking for
  • spirituality

Jag föredrar kortare killar eftersom jag själv bara är 155 cm. Min pappa är 161 cm, farfar ca 165 cm - men det är inget man tänker på eftersom de ändå har och är så mycket mer.
    Det sitter "in your mind" så att säga. Om du jobbar på dina komplex så blir du mer attraktiv, så enkelt är det.

• La Lola

Är 175 cm kort alltså?
    Däromkring har nog de flesta av mina killar varit.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Alla tjejer dissar korta killar