• Anonym (ledsen)

    Skickade en målad tomte på sin gravidtetsmage:-(

    För att börja från början; jag och min sambo förlorade en liten bebis i sjätte månaden, min lilla prinsessa dog i min mage.Gråter Har sörjt fruktansvärt och rannsakat mig själv om jag gjort något som orsakat lillans död. Obduktion gjordes så det var inget som påverkade

    Iaf. för en månad sedan var jag gravid i v. 10. Lyckan var total, äntligen så hade vi vågat ta steget och skaffa en till. tyvärr slutade det lika illa igen, den lille dog i magen. Det upptäcktes på ett tidigt UL som vi gjorde eftersom det gick så illa förra gången. Framkallades ett missfall som blev ett helvete, höll på att förblöda hemma och fick åka in med ambulans och göra en skrapning, Detta var på årsdagen som våran lilla prinsessa dog förra åretRynkar på näsan  

    För att komma till saken; min man har en arbetskamrat kan man kalla honom, han brukar ta uppdrag för denna man som har ett företag som lejer min mans företag, iaf så umgås dom inte på fritiden. När det gick så illa med graviditeten denna gången så arbetade min man med denna karl, Så han visste om missfallet samt lillans död förra året.

    Till saken hör att denna mans sambo är gravid, i 5 månaden nu.

    Idag fick vi ett julkort från denna man och hans sambo, ett foto på deras son på 3-4 år och kvinnans graviditetsmage...målad med en jävla tomtebild... Hur jävla störd i huvudet kan man bli?? Min man tyckte att jag överdrev när jag sa att man måste vara helt djävla dum i huvudet om man skickar en sådan bild till några som nyss förlorat ett barn, han trodde att dom inte tänkte så långt osv.

    Jag blev iaf förkrossad, allt kom tillbaka, från lillans död förra året till missfallet för 3 veckor sedan, Är det någon som tycker som jag? Att det är en kränkning att skicka nåt dylikt till nåon som varit med om det vi varit.

    Jag är iaf jätteledsen....         


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-15 17:17
    Min sambos arbetskamrats sambo är gravid skulle det stå=)
  • Svar på tråden Skickade en målad tomte på sin gravidtetsmage:-(
  • Anonym (ledsen)
    pluvdo skrev 2012-12-22 02:15:13 följande:
    Förmodligen tänkte de inte på det över huvud taget.
    Men hur sjutton kan man glömma det? jag tycker iaf att det är taktlöst. Om jag skulle  skicka julkort på min graviditetsmage så inte faen skulle jag skicka det till någon som nyss fått missfall, jag tycker att det är ett hån...
  • autumnleaves

    Att förlora sitt barn som man väntar så oerhört på och längtar så fruktansvärt mycket efter måste vara bland det värsta tänkbara, och för någon som inte upplevt detta går det knappast att föreställa sig. Att du tog illa vid dig av julkortet låter som en naturlig reaktion efter allt du/ni har gått igenom. Man får hoppas att kortet togs innan de hade fått reda på er situation och att kortet hade planerats att fungera som julkort till alla de skickade till utan någon som helst baktanke eller likgiltighet inför vad ni varit med om. 
    Mina tankar går ut till er och era små änglar. *kram* 

  • Rosenöga

    Ja, det var illa. Förstår din reaktion och jag tycker det var underligt att de inte tänkte längre. Men det är väl inte troligt att det var menat som ett hån. Dåligt var det i alla fall.

  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2012-12-22 02:17:28 följande:
    Men hur sjutton kan man glömma det? jag tycker iaf att det är taktlöst. Om jag skulle  skicka julkort på min graviditetsmage så inte faen skulle jag skicka det till någon som nyss fått missfall, jag tycker att det är ett hån...
    Dom kanske skickade många julkort och hade samma bild på alla? Tänkte inte på varje enskilda person skulle ha varsin bild ?! Vet inte men kan kanske var därför? 

    Beklagar det som hänt! 
  • Tjenixen
    Rosenöga skrev 2012-12-22 02:29:49 följande:
    Ja, det var illa. Förstår din reaktion och jag tycker det var underligt att de inte tänkte längre. Men det är väl inte troligt att det var menat som ett hån. Dåligt var det i alla fall.

    Fast nu kanske det var hans gravida tjej som skickade kortet och hon kanske inte visste något utan bara fick en lista med namn och adresser ? Vi vet ju inte.

    TS jag tror inte dom menade något illa utan förmodligen var det ett sk. massutskick av egna julkort dom gjort och dom tänkte helt enkelt eller så visste en av dom kanske inte om det.

     
  • Rosenöga

    Jag beklagar också och hoppas att det inte dröjer alltför länge innan ni får en efterlängtad liten bebis.
    När det har hänt två gånger, görs det utredning då, för att finna någon ev. orsak?

  • Anonym (ledsen)
    Tjenixen skrev 2012-12-22 02:33:30 följande:

    Fast nu kanske det var hans gravida tjej som skickade kortet och hon kanske inte visste något utan bara fick en lista med namn och adresser ? Vi vet ju inte.

    TS jag tror inte dom menade något illa utan förmodligen var det ett sk. massutskick av egna julkort dom gjort och dom tänkte helt enkelt eller så visste en av dom kanske inte om det.

     
    Hon visste! Och även om man tänkt skicka lika kort till alla så kanske man tänker efter innan vad man skickar och till vem, det skulle jag göra iaf
  • Tjenixen
    Anonym (ledsen) skrev 2012-12-22 02:37:42 följande:
    Hon visste! Och även om man tänkt skicka lika kort till alla så kanske man tänker efter innan vad man skickar och till vem, det skulle jag göra iaf

    Jo men alla tänker inte dessvärre och det enda som är att göra är att försöka glömma att dom skickade julkortet och försöka gå vidare och bearbeta vad som hänt er /styrkekramar 
  • Anonym (ledsen)
    Rosenöga skrev 2012-12-22 02:33:32 följande:
    Jag beklagar också och hoppas att det inte dröjer alltför länge innan ni får en efterlängtad liten bebis.
    När det har hänt två gånger, görs det utredning då, för att finna någon ev. orsak?

    Tack så mycket! Nä dom säjer efter 3 gången så kollar dom. Jag hoppas verkligen ifall jag blir gravid igen att det går bra, orkar liksom inte med ett missfall eller ett dödsfall senare i graviditeten igenRynkar på näsan Känns nästan som om man inte vågar, men samtidigt vill vi ju...
Svar på tråden Skickade en målad tomte på sin gravidtetsmage:-(