Behöver hjälp att få ordning på 1åringens sömn
Har en pojke som ska fylla 1 år om två veckor. Har sedan en tid tillbaka problem m att få honom att sova. Har hela tiden ammat honom till sömns både på kvällen och natten men det har jag lyckats bryta nu då jag till slut ammade konstant från elva på kvällen till sex på morgonen. Han har alltid fått somna i min eller min killes famn och alltså inte lärt sig somna i egen säng. Mest för att jag har tyckt att det är mysigt och det tycker jag fortfarande. När han somnar lägger vi ner honom i hans säng. När han sen vaknar på natten måste han få välling för att somna om. Då tar jag in honom till vår säng för att han inte ska väcka storasyster. Men sen ligger han ju inte still. Kastar sig fram och tillbaka, vill ligga jättejättenära, vill amma och slita och dra i mina bröst. Det känns ibte som att han sover speciellt gott. Är det kanske typiskt för åldern? Han är precis på väg att lära sig gå. Ofta vill han sen gå upp mellan halv fem och sex. På dagarna sover han bara ett pass, ibland en halvtimma ibland två timmar. Är det någon som skulle vilja dela med sig med lite konkreta tips, helst inga sömnmetoder som att skrika sig till sömns då han delar rum med sin syster. Tack tack och god jul!