• Äldre 22 Dec 18:47
    3473 visningar
    7 svar
    7
    3473

    Makeinsemination dec 2012-följas åt?

    Gjorde makeinsemination i torsdags 20/12
    Ätit pergotime, slutade med det den 10/12.
    Gjorde VUL i måndags 17/12. Hade en äggblåsa på 16 mm, en på 13 mm.
    Tog ovitrellspruta i onsdags 19/12 kl 12.00.
    Ska testa för ett Plus eller Minus den 7 januari tänkte jag då jag inte riktigt har koll på min menscykel.
    Har inga barn sedan innan, varit gravid 2 gånger, slutade i tidiga MF båda 2 Rynkar på näsan

    Det var min historia...

    Någon annan som har gjort makeinsemination nu i december & vill följas åt?

  • Svar på tråden Makeinsemination dec 2012-följas åt?
  • Äldre 9 Jan 11:29
    #1

    Hej!

    Jag gjorde "makeinsemination" idag. =)
    Hur går det för dig?

  • Äldre 9 Jan 23:34
    #2

    Hej! Va roligt för er!Gick allt bra? Den gången i december blev ingenting. Kommer ta pergotime nu lördag & 5 dagar framåt sedan blir det ett nytt VUL den 18/1 & sedan om allt ser bra ut tredje & sista inseminationen efter några dagar.

  • Äldre 10 Jan 13:14
    #3
    Längtanefterlilladig skrev 2013-01-09 23:34:54 följande:
    Hej! Va roligt för er!Gick allt bra? Den gången i december blev ingenting. Kommer ta pergotime nu lördag & 5 dagar framåt sedan blir det ett nytt VUL den 18/1 & sedan om allt ser bra ut tredje & sista inseminationen efter några dagar.
    Hej!

    Jo, det gick bra.. Men måste säga att det va så jäkla nervöst. Så nervöst att vi glömde ringa innan vi åkte dit. Receptionisten undrade om de bokat fel och när jag berättar att vi är här för en insemination, så tittar hon konstigt på oss och säger "Så ni sitter här med ett spermaprov?" Haha!
    Sen gjorde vi tydligen oxå något förbjudet oxå..( enligt läkaren) Toksexade fram tills 3 på morgonen och det syntes ju på spermaprovet. Men vi blev ju så glada när det blev en glad gubbe på ÄL testet ;D

    Det verkar som om de flesta fått hjälpmedel som Pergotime osv.. Men jag har inte fått något sådant?! Är det något man själv ska begära eller som de ser att man ska behöva?
    Sen hade jag som en mensvärk igår efter inseminationen.. Hade du det med?
  • Äldre 10 Jan 15:40
    #4

    Haha, ja man kan lätt bli nervös & uppspelt. Jag fick också mensvärk i ca 3 dagar efteråt. Det är helt normalt. Jag har pergotime för jag inte har haft egen ägglossning. Har man det så behöver man inte pergotime. Är detta er första insemination? Har ni någon fel dem hittat eller ni är barnlösa utan orsak? Försökt länge?

  • Äldre 10 Aug 02:03
    #5

    Hoppar in med en liten fråga, eller kanske fler, och hoppas att jag kan få hjälp med dem. :)

    Vad kostar det att göra en makeinsemination?
    Gör man den en gång per cykel eller flera gånger och betalar man ett pris/cykel eller ett pris/insemination?
    Hur gick det till innan det blev makeinsemination? Började det med en fertilitetsutredning eller något annat?

    Min sambo och jag har blivit ombedda att kontakta fertilitetskliniken då jag är överkänslig och får mycket lätt infektioner. Två heminseminationer ledde till dubbelsidig äggstocks- och äggledarinflammation. Och jag som tyckte att vi var överdrivet hygieniska och körde bara nya, sterila grejer, men det fick vi tji för iaf. :(
    Eftersom det troligen inte är några fel på oss (vilket vi ju iofs inte heller vet säkert), så vill de kanske fortsätta med makeinsemination och därför vill vi gärna veta mer.

  • Äldre 10 Aug 19:54
    #6

    För oss kostade det ingenting eftersom det ingick i infertilitets utredningen på vårt sjukhus. Man får tre gratis försök. Men det gäller nog bara om man inte har barn sedan innan & om man är under en viss ålder. Men först tror jag man får gå igenom hela mannen & kvinnan. De satte mig på olika hormon läkemedel innan insemination med. Jag fick aldrig några men från inseminationen. Blev heller inte gravid. Skulle påbörjat IVF nu i augusti. Men det visade sig att jag var gravid & nu är jag i vecka 10 Önskar er lycka till.

  • Äldre 16 Aug 15:28
    #7

    Tack för ditt svar Längtanefterlilladig!
    Grattis till graviditeten! :D

    Vi har inga barn sedan tidigare.
    Hade ni fått bekosta IVF-försöken själva när ni har blivit beviljade tre gratis inseminationsförsök?
    Sen undrar jag om du kan beskriva lite hur inseminationen gick till, det är ju ändå en hel del som ska klaffa..?

Svar på tråden Makeinsemination dec 2012-följas åt?