• Kaisa Kavat

Trasigt nätverkskort?

Hej, Jag kommer inte ut på nätet (trådlöst) med min laptop. Jag ser min tele2 anslutning men den är odentifierbar.... Jag kan komma ut med IPaden ... Tips mottages tacksamt... Kaisa

• Svar på tråden Trasigt nätverkskort?
  • slazh

Det behövs lite mer information här. Har du ett trådlöst nätverk hemma du försöker ansluta till eller försöker du ansluta till mobilnätet med din laptop?

Har du Windows på din dator?

Om ditt trådlösa nätverk hemma är skyddat med lösenord så måste du skriva in det för att kunna ansluta till nätverket.

Har det fungerat förut eller är det en ny laptop du har köpt?

• Kaisa Kavat

Det har fungerat förut... Det är Windows .jag försöker ansluta direkt till signalen till Tele2 routern.. Om det är samma som till hemmanätverk vet jag inte... Jag har försökt logga ut och in igen...

• slazh
    Kaisa Kavat skrev 2012-12-22 21:20:29 följande:
    Det har fungerat förut... Det är Windows .jag försöker ansluta direkt till signalen till Tele2 routern.. Om det är samma som till hemmanätverk vet jag inte... Jag har försökt logga ut och in igen...
    Okej står det att du är ansluten till ditt trådlösa nätverk i listan över trådlösa nätverk i din närhet eller är du inte ansluten till något trådlöst nätverk? Det brukar finnas en liten ikon för trådlöst nätverk längst ner till höger på skärmen i Windows och trycker man på den får man upp en lista. Man kan vara ansluten till det trådlösa nätverket utan att kunna komma ut på internet.
  • Kaisa Kavat

Det står att jag är ansluten till tele2 gateway...men med begränsad åtkomst...

• Michael 333

hav tålamod så börjar snart din trådlösa anslutning fungera

• Michael 333

vänsterklicka på säker borttagning av maskinvara, utför bortagning av din usb adapter, plocka ur adaptern, sätt in den igen

Svar på tråden Trasigt nätverkskort?