Ångest, kramp, smärta eller hjärtproblem??
Jag har senaste månaderna fått extrem ångest, tror jag samt panik attacker. Nu senaste veckorna har jag börjat fått ont / ett tryck över brösten på en helt annan nivå än ångest-trycket så att säga. Jag har problem med andningen varje dag nu. Förut var det bara några stunder per dag och speciellt under natten. Jag är lite hypokondrisk av mig eller jag är det och har självklart (dumt nog) kollat upp det på nätet. Har sett allt ifrån tysta hjärtinfarkter till lugnkatarr(?) och att stress kan leda till hjärtproblem. J
ag fick min första ångest attack (jag-tror-jag-ska-dö-attack) när jag var 10-11 år. Efter det har jag haft väldiga problem med ångesten och panik. Eftersom jag vet att jag är hypokondriker så tänka jag fråga om det är fler med ångest som känner så här. Ett tryck över brösten, ont mellan brösten och upp till halsen, ont i nacken, ryggen, armarna. Även ont vid hjärtat och revbenen. Några gånger vi njurarna. Men mest vid lungorna och problem med att andas. Som att lungkapaciteten inte är 100%.
Jag är så fruktansvärt rädd för att kvävas eller få hjärtinfarkt. Jag har äntligen fått ångest medicin men jag kan inte ta det. Då jag är rädd för biverkningarna, där det står att om man har hjärtsvikt och hjärtproblem med mera så ska man vara försiktig och att det ger hjärtklappning och till med hjärtstillestånd (1 av 1000 eller mer). Men även om det är få som får det är jag övertygad om att jag kommer vara en av dom. Hur får ni när ni har ångest?