• yndra

egen gjord glogg, alkoholfri

Har nagon ett bra recept pa alkoholfri glogg?
    Jag bor i USA sa fardig gloggkrydd blandning gar bort. Likadant svartvinbarssaft for det har jag inte hittat har uppe.
    Alla recept mottages tacksamt!

• Svar på tråden egen gjord glogg, alkoholfri
  • Eleonor01

Du kan göra vanlig glögg på vin å alla kryddor bara du kokar den ordentligt så försvinner alkoholen ju :) bara att googla på recept

• yndra

Tack jag vet att det bara ar att googla!

Men jag vill garna fa tips och ideer har, fl's medlemmar brukar alltid ha bra ideer.

Men nar du gor vinglogg lagger du i alla kryddor i vinet och kokar tillsammans eller lagger du i dem sa de far dra och sedan silar bort dem innan du kokar vinet?    

• Eleonor01

Värmer upp till strax innan kokpunkt å sen låter den svalna så det får dra lite. Glögg e ju sååå gott!!

• emmisss

Vi bor oxå utomlands...Det är en myt.. Alkoholen försvinner inte när man kokar!

Jag är gravid och vi kollade upp detta noga när vi gjorde glögg!

Gör på svartvinbärs saft! Googla på nätet! Vi gjorde på lingonsaft från ikea och hade kanelstång, kardemumma kärnor, ingefära, nejlikor och stjärn anis i vår..

• yndra
    emmisss skrev 2012-12-23 12:27:28 följande:
    Vi bor oxå utomlands...Det är en myt.. Alkoholen försvinner inte när man kokar!

Jag är gravid och vi kollade upp detta noga när vi gjorde glögg!

Gör på svartvinbärs saft! Googla på nätet! Vi gjorde på lingonsaft från ikea och hade kanelstång, kardemumma kärnor, ingefära, nejlikor och stjärn anis i vår..

Jag har letat som besatt efter svartvinbarssaft, men har uppe i Alaska ar urvalet av det mesta ganska begransat, och narmaste Ikea ligger i Seattle
  • Paisley

Jag gör den med 100% röd vindruvsjuice, nejlikor, kardemumma, pomerans och kanelstång. Man ska inte ta allför mycket kryddor bara. Red grape juice det borde du kunna hitta.  

Detaljerna är helheten
Svar på tråden egen gjord glogg, alkoholfri