Bevisning huf
Jag undrar hur "vanliga" huf hår till vad gäller bevisningsuppgifter. Hur mycket bevisning brukar man ge in? Antal bevispunkter? Kan man komplettera senare? Kan man ange att ett vittne skall höras om specifik sak och sedan ställa andra frågor även om detta inte skrevs när bevisningen lämnades in till tr? Mitt ex har lämnat in 103 bevispunkter, varav 93 är skriftlig bevisning dvs 93 olika saker. För varje bevispunkt har han lämnat ca 10-30 sidor. Är detta normalt? Ska jag verkligen bemöta och ta fram motbevisning att ge in på 103 bevispunkter och sedan även lämna in vd jag själv önskar framhålla från min sida? Jag har planerat för att inte åberopa annat än det jag verkligen kan bevisa och som är i normal omfattning, 4 vittnen och 5 skriftliga bevispunkter. Men om jag ska kunna motbevisa hans löjliga påståenden i 103 punkter så blir min mängd bevisning enorm. Jag vill inte dras med i detta men är kanske tvungen. Vad är er erfarenhet? Hur många bevispunkter är "normalt". Förhoppningsvis är hans 103 galet mkt och tr fattar vad han gör. (ps soc utredn säger att vi båda är lämpliga vårdnadshavare men han försöker anklaga mig ändå)