• AprilS

Plötslig känsla, allt känns fel!

Jag vet inte riktigt hur jag ska förmedla känsla i ord men jag ger det ett försök.
    När jag var liten runt 5-7 år kunde jag få en känsla av att allting bara kändes fel, det är som en overkilghetskänsla, "vem är jag?"  "det känns fel att vara här". Med att vara menar jag ingen direkt fysisk plats tror jag inte, det handlar inte heller om att jag på något sätt vill dö.

Ibland kommer dessa känslor upp från ingenstans, om jag kollar ut eller i rummet i tomma intet och bara tänker, senaste 2-3 dagarna har de kommit mitt från ingenstans och dom håller bara i sig en liten stund, ofta brukar det gå månader ibland år innan känslorna infinner sig. Är det någon som känner igen sig? Eller vet vad det är? 

• Svar på tråden Plötslig känsla, allt känns fel!
  • Dixxi

Jag kan känna samma sak, overklighets känslor, att jag inte borde känns och tycka som jag gör just då, har även märkt att jag pratar mycket med mig själv under själva "anfallet"
    Efter känns de bara olustigt och konstigt, skumt de där

• Finis

Tror det är typ ångest. Sådär "flummig" och borta blir jag ibland vid panikattacker

• peaches101
    Finis skrev 2012-12-23 22:34:22 följande:
    Tror det är typ ångest. Sådär "flummig" och borta blir jag ibland vid panikattacker
    Så blir jag också när jag har haft mina panikattacker. 
  • AprilS
    peaches101 skrev 2012-12-23 22:31:58 följande:
    Samma för mig! Hemskt är det, det känns som att man är "ingen" bara.
    Jo det är ju så det känns, som man är ingen. Känns i kroppen och huvudet som jag precis åkt fritt fall och försöker klarna till i skallen samtidigt som känslan kommer, tänker; Vad fan gör jag här? 
    Känns bara så konstigt, som om jag vill hoppa ur från kroppen eller fly...
    Men jag ser att ni skriver om panikatacker, men jag är helt lugn egentligen när jag känner såhär, det känns bara som det gör och det känns förjävligt rent ut sagt och ha denna känsla av nån sorts temporär overklighet.... 
  • Anonym (angelica)

Jag har också haft en konstig overklighetskänsla som barn. Det var någon form av ångest. Känslan var tydlig ångest, men "bilden" i mitt huvud var jättekonstig. Det kändes på något sätt som att jag var fångad i ett maskineri, och allt var övermäktigt. Jag har aldrig kunnat sätta ord på den bilden jag fick, men känslan var solklar ångest. Har ingen aning om varför jag fick dessa känslor, var nog också runt 5 år när det började. Nu i vuxen ålder har jag också ångest men har inte längre samma bild som jag hade då.

Svar på tråden Plötslig känsla, allt känns fel!