• Anonym

Vad är Humanova?

Min kompis började på Humanova i höstas och har sedan dess bara pratat om andlighet, healing osv. Jag har kollat lite på deras hemsida och det står om yrkesutbildningar. Kan inte se något konstigt egentligen, men jag undrar ändå, har DU någon personlig erfarenhet av Humanova? Vet inte om jag ska vara glad för hennes skull eller orolig för att hon inte är sig lik för fem öre? Hon har tagit stora lån också. Är det det en helt vanlig utbildning eller är det "flum"?

• Svar på tråden Vad är Humanova?
  • Anonym (UF)

Utbildningar förändrar folk. Jag vet inget specifikt om Humanova, men det är ju inte ovanligt att folk får en annan syn på livet efter att ha genomgått en utbildning.

• Anonym
    Anonym (UF) skrev 2012-12-23 18:38:27 följande:
    Utbildningar förändrar folk. Jag vet inget specifikt om Humanova, men det är ju inte ovanligt att folk får en annan syn på livet efter att ha genomgått en utbildning.

Absolut, det stämmer naturligtvis. Har dock själv aldrig stött på den här typen av förändring av en människa, så jag måste säga att det oroar mig lite. Plötsligt ber hon till universum och grejer.... ja jag vet inte jag. Kanske är synisk
  • Lena

Utbildningar som kostar pengar är sällan seriösa, speciellt inte inom områden där utbildningar finns på universitet.

Hon blir bara fattig och hjärntvättat där...

• Anonym

Ja, det är precis de farhagorna jag har  Hon har varit sjukskriven för psykiska problem länge och nu tar hon lån för att gå denna utbildning.

• Anonym (psykolog)

stor varning!
    de "utbildar" folk för dyra pengar men deras titlar är inte värda ngt då de inte är skyddade.
    det innebär att klienterna inte kan vända sig till ngn myndighet om de blir skadade på ngt sätt.

jag som leg psykolog är så trött på dessa klåpare!

• Anonym
    Anonym (psykolog) skrev 2012-12-23 20:11:00 följande:
    stor varning!
    de "utbildar" folk för dyra pengar men deras titlar är inte värda ngt då de inte är skyddade.
    det innebär att klienterna inte kan vända sig till ngn myndighet om de blir skadade på ngt sätt.

jag som leg psykolog är så trött på dessa klåpare!

Ja, men precis. Hon säger att hon ska bli terapeut, men det är ju inte "på riktigt" i mina ögon. Mental coach blir man efter några månader. Känns verkligen inte seriöst, men vet inte vad jag kan göra åt saken Vill inte att hon ska hamna i ekonomiska problem, hon har nog med problem som hon har.
  • Lena
    Anonym skrev 2012-12-23 20:18:49 följande:

Ja, men precis. Hon säger att hon ska bli terapeut, men det är ju inte "på riktigt" i mina ögon. Mental coach blir man efter några månader. Känns verkligen inte seriöst, men vet inte vad jag kan göra åt saken Vill inte att hon ska hamna i ekonomiska problem, hon har nog med problem som hon har.
    Fråga om hon har träffat någon som fått ett riktigt jobb efteråt.
  • Anonym
    Lena skrev 2012-12-23 20:31:14 följande:
    Fråga om hon har träffat någon som fått ett riktigt jobb efteråt.

Jag har gjort det och hon sa att terpeuten hon går till är utbildad där. Jag gissar att det även är hon som fått min vän att börja där, för hon "såg direkt att hon skulle bli perfekt för utbildningen". Åh, jag vet inte. Hon blir sååå arg om man säger något och hon verkar ha sagt upp kontakten med de flesta av oss gamla vänner.
  • Lena
    Anonym skrev 2012-12-23 20:44:28 följande:

Jag har gjort det och hon sa att terpeuten hon går till är utbildad där. Jag gissar att det även är hon som fått min vän att börja där, för hon "såg direkt att hon skulle bli perfekt för utbildningen". Åh, jag vet inte. Hon blir sååå arg om man säger något och hon verkar ha sagt upp kontakten med de flesta av oss gamla vänner.
    Och terapeuften är anställd av någon och inte bara egen företagare?
Svar på tråden Vad är Humanova?