• Anonym (Namn)

Ovanligare tjejnamn!

Jaha det börjar närma sig förlossning och jag undrar om ni har några lite ovanligare eller gammla tjejnamn på lager som ni vill dela med er av =)

Tycker just tjejnamn är svårt, finns så mycket att välja på, så hjälpa till lite nu Hjärta 

• Svar på tråden Ovanligare tjejnamn!
  • SilverEmma

Min minsta tjej heter Elliot, ett vanligt namn men ändå ovanligt.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • SupersurasunkSara

Vinga, Leia, Lilia, Juliette, Tyra, Emmali, Anne, Bella, Beata, Mi, Ingvild, Ingrid, Iris, Siri, Sally, Della, Smilla, Malva, Aiwendil (betyder lover of birds på alviska) Esmeralda.

• Anonym

Åh,min flicka är ensam i Sverige om hennes namn..fast det är ett riktigt namn..ingen månfagre :P Men nu vill jag ju inte avslöja :)

• SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2012-12-23 20:20:57 följande:
    Åh,min flicka är ensam i Sverige om hennes namn..fast det är ett riktigt namn..ingen månfagre :P Men nu vill jag ju inte avslöja :)
    Om man vill kan man ju hitta det ändå Fast det finns kanske fler som är ensamma om sitt namn
  • fjånkan

Jag har alltid haft svårt att hitta flicknamn jag verkligen gillar, men Fideli är ett sådant. Och vi har fått alla barn vi ska ha, så det är "över"

• Emmeliina

Jag heter själv Emmelina och tycker det är både fint rätt ovanligt. Tror det är ca 60 stycken i Sverige som har det som förnamn.

• Anonym
    SupersurasunkSara skrev 2012-12-23 20:07:53 följande:
    Vinga, Leia, Lilia, Juliette, Tyra, Emmali, Anne, Bella, Beata, Mi, Ingvild, Ingrid, Iris, Siri, Sally, Della, Smilla, Malva, Aiwendil (betyder lover of birds på alviska) Esmeralda.
    Men flera av dessa är ju väldigt vanliga, även om de är fina.
  • Anonym
    SilverEmma skrev 2012-12-23 20:05:05 följande:
    Min minsta tjej heter Elliot, ett vanligt namn men ändå ovanligt.
    Varför döper man tjejer till killnamn? Träffade häromdagen en stackars flicka vid namn Noa. Skitkul att vara döpt efter en gammal gubbe i bibeln.
  • Anonym (Namn)

Mja, har inte riktigt fastna för nån än, så ge gärna fler förslag =)

Svar på tråden Ovanligare tjejnamn!