• pysselkiisen

Krav på boendet!?

I jan 2013 är det 3 år sedan vi började med bebisverkstad och under den tiden har ingenting hänt. Vi har gjort de undersökningar och prover som man kan hos gynekologen och väntar på remiss för att kolla sambons simmare och sen vidare för parutredning. Läste nu på lite om olika behandlingar för att få veta vad som kan vänta oss, får du läsa att kraven för att få göra insemination eller IVF bland annat är att man ska ha bott på samma adress i minst 2 år!!

Är detta verkligen möjligt? Vi flyttade nyligen till en större lägenhet för att få plats med en nykomling i familjen och nu kan detta alltså bli anledningen till att vi får vänta ytterliggare två år på att få komma vidare i utredningen?

Någon som blivit nekad behandling pga adressbyte? Jag tror jag blir knäckt om vi måste vänta två år till.. 

• Svar på tråden Krav på boendet!?
  • LinneaJosie

Menar de inte att du och din partner ska ha bott på samma adress som varandra? Flytta får man nog :)

• Emmeliina

Är nästan 100% säker på att det är att ni som par ska ha bott tillsammans i två år. Inte nödvändigtvis på samma adress :)

• Pissenisse

Annars kan ni alltid knalla i väg till tingsrätten och gifta er! Så slipper ni vänta två år till:) iaf i västa götaland..

• pysselkiisen

Så här står det:

Paret ska också vara bosatta inom regionen och varit folkbokförda på samma adress i Sverige sedan minst 2 år. Om kvinnan har fyllt 36 år eller mannen 53 år gäller folkbokföring på samma adress sedan minst 1 år.

Jag tolkade det som att man ska ha bott på samma ställe? 

Svar på tråden Krav på boendet!?