• avocadoo

P-dator pearly? Något att ha?

Någon som har provat p-datorn pearly? Vad tyckte ni? Omständigt eller värt pengarna?

Jag är lite sugen på att testa då jag vantrivs med den hormonspiralen jag har insatt sedan 10 månader tillbaka som ger mig mensvärk nästan varje dag. 

Skulle vara så skönt att slippa hormonerna men inte bli gravid... Samtidigt känns det saftigt med nästan 3700 kr, och verkar inte gå att få tag på beg. heller.

Alla erfarenheter mottages tacksamt :) 

• Svar på tråden P-dator pearly? Något att ha?
  • Linis80

Jag går i samma funderingar. Är det någon som har erfarenhet av Pearly eller Lady Comp?

Dotter född 090909, Son född 121005
  • Singo alla

Jag har en, har varit supernöjd med den men nu är det definitivt att det inte blir fler barn så är det någon som är intresserad så hör av er. 

• Haskel

Det är nog bara inse att jag börjar bli gammal. En dator som P-medel...hmmm?

Snart ersätter väl datorn även sexet, samlaget och säkert barnafödandet ocksåRynkar på näsan.

Jag som precis börjat vänja mig vid tanken på att datorn håller på att ersätta skrivmaskinenSkrattande.   

• Singo alla
    Haskel skrev 2013-02-07 13:20:36 följande:
    Det är nog bara inse att jag börjar bli gammal. En dator som P-medel...hmmm?

Snart ersätter väl datorn även sexet, samlaget och säkert barnafödandet ocksåRynkar på näsan.

Jag som precis börjat vänja mig vid tanken på att datorn håller på att ersätta skrivmaskinenSkrattande.   
    Haha :) Det är inte så avancerat som det låter, fungerar mer som en digital termometer i detta fallet och de har nog funnits i en del år redan.
    Att sex blir ersatt får vi verkligen inte hoppas :s

• Anonym
    avocadoo skrev 2012-12-23 22:31:23 följande:
    Någon som har provat p-datorn pearly? Vad tyckte ni? Omständigt eller värt pengarna?

Jag är lite sugen på att testa då jag vantrivs med den hormonspiralen jag har insatt sedan 10 månader tillbaka som ger mig mensvärk nästan varje dag. 

Skulle vara så skönt att slippa hormonerna men inte bli gravid... Samtidigt känns det saftigt med nästan 3700 kr, och verkar inte gå att få tag på beg. heller.

Alla erfarenheter mottages tacksamt :) 

Den håller i ca 10 år (batteribyte varanat år), det ger en kostnad på ca 370kr/år plus eventuella kondomer om man vill ha sex under fertila dagar, vad kostar p-piller/år, vad koster hormonspiralen/år.

Vi har BabyComp (7000 , vi har bättre sexliv nu eftersom sambom inte blir påverkad av andra hormoner än sina egna. Visserliggen kostar det några kronor extra per månad pga kondomerna. På årsbasis kostar BabyComp och kondomer ca 700+300=1000kr. Vi anser att det är billigt och bra preventivmedel.
    Om man sedan ändrar sig å vill skaffa barn så tar det inte någon tid för kroppen att ställa om sig som det gör med hormonbaserade preventivmedel.
    Vi velade lite fram och tillbaka om vi skulle köpa LadyComp eller BabyComp, det blev det sistnämnda eftersom vi inte har bestämt oss för om vi vill ha fler barn eller inte.
    http://www.naturafemme.se/
  • lagamba

Jag har haft min p-dator i 3 månader nu men kommer lägga ut den för försäljning då jag är väldigt glömsk med att ta tempen innan jag går upp på morgonen :D Hur svårt ska det vara när den ligger intill mig på nattduksbordet?
    Jag har den för 4700 kr (4799 kr med frakt) ifrån naturafemme där man mäter tempen varje morgon, där termometern kan bytas ut till enny för 295 kr. Tycker denna är bättre då den har en del mer funktioner än den billigare. Visst är det mycket pengar att lägga ut på en gång men denna håller i 10 år så då blir det 39kr i månaden för ett säkert skydd.

Utöver att man är glömsk av sig som jag och inte vill ställa alarm vissa morgnar för man gärna vill sova ut vissa dagar så kan jag bara säga positivt om den! Det enda man gör är att ta sin temp varje morgon innan man kliver upp ur sängen och efter ca. 30 sekunder? talar den om ifall det är säkert eller inte att ha samlag denna morgon. Det är så enkelt som det låter och bra om man inte vill ta ngr. hormonella preventivmedel.  

• avocadoo
    lagamba skrev 2013-03-03 14:03:19 följande:
    Jag har haft min p-dator i 3 månader nu men kommer lägga ut den för försäljning då jag är väldigt glömsk med att ta tempen innan jag går upp på morgonen :D Hur svårt ska det vara när den ligger intill mig på nattduksbordet?
    Jag har den för 4700 kr (4799 kr med frakt) ifrån naturafemme där man mäter tempen varje morgon, där termometern kan bytas ut till enny för 295 kr. Tycker denna är bättre då den har en del mer funktioner än den billigare. Visst är det mycket pengar att lägga ut på en gång men denna håller i 10 år så då blir det 39kr i månaden för ett säkert skydd.

Utöver att man är glömsk av sig som jag och inte vill ställa alarm vissa morgnar för man gärna vill sova ut vissa dagar så kan jag bara säga positivt om den! Det enda man gör är att ta sin temp varje morgon innan man kliver upp ur sängen och efter ca. 30 sekunder? talar den om ifall det är säkert eller inte att ha samlag denna morgon. Det är så enkelt som det låter och bra om man inte vill ta ngr. hormonella preventivmedel.  
    Vad ska du lägga ut den för? ;)
  • lagamba

Har ingen aning faktiskt, har bara haft den i 3 månader så vet inte hur mycket jag kan få för den :)

• Anonym (Nöjd)

Jag har använt Pearly i ca ett halvår och är jättenöjd. Antalet "gröna dagar" är ca 20 per månad, resten kör vi med avbrutet samlag.
    Jag var väldigt trött på hormoner och dess biverkningar och är glad att jag slipper allt sånt nu.
    De flesta dagarna vaknar jag av Pearlyns larm, även på helgen, och ska jag inte upp så tar jag bara tempen och somnar om sedan. Det har hänt nån gång dock att jag vaknat och sprungit upp på toa och glömt att ta tempen innan, och då får man ju hoppa över den dagen tyvärr. 
    Jag har även fört statistik i ett excel-dokument och det är väldigt tydligt vilken temperatur-dipp jag har vid dag 14 i min cykel. 

• milli79

Jag har Pearly p-dator och är väldigt nöjd. Tycker det blev rätt många gröna dagar efter några månaders användning. Har haft min i över 1år.

Svar på tråden P-dator pearly? Något att ha?