avocadoo skrev 2012-12-23 22:31:23 följande:
Någon som har provat p-datorn pearly? Vad tyckte ni? Omständigt eller värt pengarna?
Jag är lite sugen på att testa då jag vantrivs med den hormonspiralen jag har insatt sedan 10 månader tillbaka som ger mig mensvärk nästan varje dag.
Skulle vara så skönt att slippa hormonerna men inte bli gravid... Samtidigt känns det saftigt med nästan 3700 kr, och verkar inte gå att få tag på beg. heller.
Alla erfarenheter mottages tacksamt :)
Den håller i ca 10 år (batteribyte varanat år), det ger en kostnad på ca 370kr/år plus eventuella kondomer om man vill ha sex under fertila dagar, vad kostar p-piller/år, vad koster hormonspiralen/år.
Vi har BabyComp (7000

, vi har bättre sexliv nu eftersom sambom inte blir påverkad av andra hormoner än sina egna. Visserliggen kostar det några kronor extra per månad pga kondomerna. På årsbasis kostar BabyComp och kondomer ca 700+300=1000kr. Vi anser att det är billigt och bra preventivmedel.
Om man sedan ändrar sig å vill skaffa barn så tar det inte någon tid för kroppen att ställa om sig som det gör med hormonbaserade preventivmedel.
Vi velade lite fram och tillbaka om vi skulle köpa LadyComp eller BabyComp, det blev det sistnämnda eftersom vi inte har bestämt oss för om vi vill ha fler barn eller inte.
http://www.naturafemme.se/