• Linnssan

Kris i juletid

Sedan separationen från min dotters pappa har han och jag kommit överens om att fira jularna ihop och andra högtider för vår dotters skull. Vi har även gjort saker tillsammans med vår dotter och han har kommit hit och hälsat på när det har passat. Helt plötsligt, för snart en månad sedan, fick jag via min dotter reda på att hon sovit tillsammans med pappa och en annan kvinna i samma säng. Hela min tillvaro rasade samman. Min dotters pappa hade en längre tid gått bakom min rygg och inte talat om att han träffat en annan. Så nu sitter jag här ensam på julafton, min dotter är hos pappan nu på dagen å jag får hämta henne i eftermiddag. Detta var inte vad jag önskade min dotter i livet, ett flängande fram å tillbaka i bil och ej heller introduktion i annan familjekonstellation än mamma, pappa, barn. Jag gråter inombords

• Svar på tråden Kris i juletid
  • Whitetrash86

så du hade räknat med att han ska leva i celibat resten av livet?

relationen "mamma, pappa, barn" försvann ju lika fort som ni separera.

Men flänga runt i bilen kan ni ju skippa genom att ha varannan julafton. Inge konstigt med det. 

• Frontline

Så du menar att pappan inte ska få leva vidare med sitt liv efter att ni har separerat utan ni ska på nåt sätt vara en lycklig familj tillsammans fast ni inte är tillsammans längre, hur tänkte du där?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Liljan77

Vet du ts,jag förstår dig.
    Jag är också separerad från min sons pappa o vi har också firat jul,nyår,födelsedagar o semestrar ihop så jag hade klart en förhoppning att det skulle bli vi igen.Mitt ex däremot hade sen länge gått vidare.
    När man fortsätter att umgås på "familjevis" så lurar man sig lätt själv.Det var skitjobbigt o gjorde jätteont när jag fattade/insåg att det verkligen var över.Han har inte träffat någon ny än,men han har gått vidare.Själv så kämpar jag fortfarande med paniken att ha blivit lämnad av någon jag älskar.
    Detta var inte vad jag ville ge min son,utan jag ville ha familjen mamma-pappa-barn.O givetvis drömde jag om fler barn med honom.
    Tanken på att träffa någon annan o skaffa barn,känns inte lockande just nu.
    Nu på förmiddagen är sonen hos sin farmor med sin pappa o sen kommer han hem hit.Det är jobbigt att vara ensam,då jag inte har någon annan familj eler vänner att umgås med.

Förstår hur du känner det o jag kan inget annat än råda dig till att ta en dag i taget  o skicka en stor julkram.

• kikkie

Förstår inte problemet ? Ni är ju separerade , han har sitt liv o du ditt !

• mia maria

Jag tror att det mest är du som lider, jag tror inte att barnet lider av att "flänga" emellan sina föräldrar utan h*n är nog glad över att få fira med båda två!
    Alternativet är ju att ni kör med varannan jul.

Förstår om det känns jobbigt, men du kommer garanterat att vänja dig.
    Se till att planera något roligt till dig själv till nästa år så att du inte behöver sitta hemma o känna dig ensam.

Klart att ni båda får träffa nya partners, ni är ju ändå separerade. 

Svar på tråden Kris i juletid