• L0LLIP0P

mini p-piller

Jag tar mini p-pillerna cerazette.
    Jag fick min mens den 2/12 och ska ha min mens 31/12.
    Jag var hos min kille när jag fick min mens och hade inte med mina p-piller för skulle precis börja med dom så glömde att ta med dom ifall jag skulle få mens.  
    Så tog första pillret 3/12.

Har nu känt mensvärk då och då, men stoppar inte p-piller ägglossningen? (är inte så kunnig hehe)
    kan man få mensvärk ändå? 
    Och om jag inte skulle få mens nu trots att jag haft mensvärk är det något som är fel då? eller kan det vara så?
    Jag ska vara med min pojkvän på nyår, så hoppas verkligen att jag inte har mens hehe..

• Svar på tråden mini p-piller
  • EG83
    L0LLIP0P skrev 2012-12-24 15:37:36 följande:
    Jag tar mini p-pillerna cerazette.
    Jag fick min mens den 2/12 och ska ha min mens 31/12.
    Jag var hos min kille när jag fick min mens och hade inte med mina p-piller för skulle precis börja med dom så glömde att ta med dom ifall jag skulle få mens.  
    Så tog första pillret 3/12.

Har nu känt mensvärk då och då, men stoppar inte p-piller ägglossningen? (är inte så kunnig hehe)
    kan man få mensvärk ändå? 
    Och om jag inte skulle få mens nu trots att jag haft mensvärk är det något som är fel då? eller kan det vara så?
    Jag ska vara med min pojkvän på nyår, så hoppas verkligen att jag inte har mens hehe..

Har du precis börjat äta cerazette? Jag fick inga blödningar alls de första åren jag åt just cerazette, så bli inte orolig om du inte får någon eller om det plötsligt kommer oregelbundet.

Vad jag vet så kan man få ägglossning om man äter minipiller även om det inte alltid är så. Googla namnet och läs mer där om du vill veta hur de fungerar :) eller fråga helt enkelt på ungdomsmottagningen/hos läkaren där du fick dem utskrivna, de hjälper dig gärna!
  • L0LLIP0P
    EG83 skrev 2012-12-26 00:17:15 följande:
    Har du precis börjat äta cerazette? Jag fick inga blödningar alls de första åren jag åt just cerazette, så bli inte orolig om du inte får någon eller om det plötsligt kommer oregelbundet.

Vad jag vet så kan man få ägglossning om man äter minipiller även om det inte alltid är så. Googla namnet och läs mer där om du vill veta hur de fungerar :) eller fråga helt enkelt på ungdomsmottagningen/hos läkaren där du fick dem utskrivna, de hjälper dig gärna!
    Yes har precis börjat. Läste detta på 1177.se "Gestagenet i Cerazette har en kraftig verkan som gör att ägglossningen förhindras. Andra minipiller är inte lika effektiva när det gäller att förhindra ägglossningen"

Så om jag tolkade det rätt får man ingen ägglossning av  Cerazette :) 
    Men gick till apoteket och frågade om det gick bra att ta primolut nor och  Cerazette, som tur gick det bra för vill verkligen inte ha mens nu när det är nyår när jag ska fira det med min kille hehe!
Svar på tråden mini p-piller