Partnerns stöd under graviditet - eller icke-stöd...
Jag är i sjunde veckan, och har en hel del symptom, varav de jobbigaste är illamående (mest om morgnarna) och ryggont (mest om kvällarna). Det känns på något sätt inte som att familjen tar en helt på allvar bara för att man inte har stor mage. Min mamma försökte till och med truga på mig ett glas vin idag, trots att hon vet, till slut fick jag säga till på allvar. Och mannen... I morse väckte jag honom (vi var ju ändå lediga idag) och bad honom hämta något ätbart till mig för att jag mådde så illa och det brukar bli värre om jag stiger upp. Det var tydligen väldigt besvärligt även om han gjorde det till slut. När vi pratade om det senare idag så försökte jag förklara, också att jag har ont i ryggen och att det därför är slitsamt när jag gör vissa saker. Han verkar mest lite likgiltig och det märktes att han inte var pigg på att hämta något till mig fler morgnar.. Känns som att jag är i vägen eller att jag kanske inbillar mig saker. Nu undrar jag - vad tycker ni är rimligt att förvänta sig för stöd av sin partner under graviditeten? Vad ska jag göra?