• Anonym (orolig)

kopparspiral slem bruna flytningar

hej! jag satte in kopparspiral för tre veckor sen. mensen var slut några dgar senare men jag har näsan dagligen när jag torkar mig som slemflytningar som är bruna ibland rödaktiga, ingen feber eller direkt smärta. är detta vanligt? Är det bestående? Känner mig väldigt ofräsch och vågar inte ha sex eftersom jag är rädd att det bara på några sekunder ska ha kommit en flytning så sex har jag inte haft sen insättning. Jag kan inte använda preventivmedel med hormoner i. Tacksam för svar!

• Svar på tråden kopparspiral slem bruna flytningar
  • Anonym (jag)

När jag hade koppatspiral så fick jag också de flytningar som du nämner. Både innan och efter mensen. Kom kanske 2-3dagar innan mensen och fortsatte 2-3dagar efter mensen för mig. Men det är väldigt individuellt hur länge man har flytningarna. Hoppas du fick lite ibfo nu :)

• Anonym

Vanligt. Hade det i nån mån eller två när jag satte in min, plus att det ibland luktade lite järn mellan benen. Försvann efter ett tag

• Fröken reserverad

Första tiden efter att jag satte in min så var det så. Kommer inte ihåg hur länge det var så. Max ett halvår tog det för kropen att vänja sig tror jag bestämt.

Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (samma)

Jag hade precis samma problem, fast jag fick dessutom aldrig riktigt någon riktig mens, bara lite mer eller mindre flytning. Riktigt otrevligt! Stod ut i ett år och tog sen ut den, hoppas det går bättre för dig! 

Svar på tråden kopparspiral slem bruna flytningar