• Anonym (Knäpp Sufplatta)

Någon duktig på Surfplattor

Hejsan.
    Lägger detta så jag kan vara anonym, pinsamt hur dålig jag är tekniskt.

Igår fick båda barnen en varsin surfplatta (DMTECH, Icas billiga version)
    Det är Android 4.0 i den o påminner om min Samsung telefon.

Nu är mina barn galna i Angry Birds spelen men jag får inte skiten att fungera på Surfplattorna?
    Vad gör vi för fel?

Har skaffat Gmail-konto osv... laddat hem apparna (alla) men det funkar inte.
    Har även installerat hem o om igen men inte det funkar. Tog även hem flash o Adobe och inte ngt funkar.
    Ska jag behöva lämna tillbaks skiten o köpa dyra Samsung plattor för att det ska funka =(

Ngn teknisk person som kan hjälpa? 

• Svar på tråden Någon duktig på Surfplattor
  • agua

Testa att återställa plattan till fabriksinställningar det gör man från inställningsmenyn och sedan ladda ner angry bird igen.

• Variabla

Vore bra om du kunde beskriva felet lite bättre, får du nåt felmeddelande, vad händer, hur ser skärmen ut när du försöker starta spelet? Har du stängt av och startat om plattan efter alla installationer? Aldrig spelat spelet, kräver det uppkoppling mot internet för att fungera?

Har testat att göra fabriksinställningar igen, funkar iaf inte =(

Spelen fungerar inte på ngt sett...
    Får hem appen, allt lugnt så långt.

Sen när man ska starta spelet så kopplar den upp, det blir svart o kastar tillbaka mig till startsidan med appar.
    Så jag får aldrig igång spelet/spelen o det är just Angry Birds o ingenting annat? 

Har testat flera gånger nu under dagen o ingenting verkar funka för att få spelet att fungera.

• Variabla

" Systemkraven för Angry Birds är en andra generationens Androidmobil, Android OS 1.6 eller senare, samt stöd för OpenGL ES 2.0 "

Vad är den exakta modellbetäckningen på plattan? Fanns några olika när jag sökte.  

Denver  TAC- 7018 - skrev DM TECH förut förlåt.

Android 4.0.3
    Kernel-version 3,0,8+

Hittar inte så mye mer. 

• Variabla

Men vad är det här??!
    Gå in på hemsidan, till vänster i menyn finns det Upgrades & Firmware, klicka på denver updates & fimrware och sedan på rätt modell :) Denver  TAC- 7018

Variabla skrev 2012-12-25 16:08:48 följande:
    Men vad är det här??!
    Gå in på hemsidan, till vänster i menyn finns det Upgrades & Firmware, klicka på denver updates & fimrware och sedan på rätt modell :) Denver  TAC- 7018
    Tack snälla -ska genast kolla om det funkar.. =)

• tommy74

Hej!

Jag undrar om du fick det att fungera!  Jag har exakt samma problem med surfplattan jag köpte till min son i julklapp. 

tommy74 skrev 2012-12-26 21:44:50 följande:
    Hej!

Jag undrar om du fick det att fungera!  Jag har exakt samma problem med surfplattan jag köpte till min son i julklapp. 
    Hej.
    Nej har inte fått det att funka än tyvärr =(
    Men men, får försöka igen men annars får barnen spela andra spel helt enkelt..
    Men tyvärr så funkar väldigt få spel har vi märkt. 
  • Variabla
    Anonym (Knäpp Sufplatta) skrev 2012-12-27 18:30:58 följande:
    Hej.
    Nej har inte fått det att funka än tyvärr =(
    Men men, får försöka igen men annars får barnen spela andra spel helt enkelt..
    Men tyvärr så funkar väldigt få spel har vi märkt. 
    Lyckades du med uppdateringen? 
    Variabla skrev 2012-12-27 18:32:34 följande:
    Lyckades du med uppdateringen? 
    NU äntligen...
    fick göra uppdateringen flera gånger o från 2 datorer och NU funkar Angry Birds på en av plattorna iaf =)
    Ska göra ordning platta nr 2 under kvällen nu o hoppas på lika bra resultat! 
    Tusen Tack för hjälpen  
  • Variabla
    Anonym (Knäpp Sufplatta) skrev 2012-12-27 19:51:35 följande:
    NU äntligen...
    fick göra uppdateringen flera gånger o från 2 datorer och NU funkar Angry Birds på en av plattorna iaf =)
    Ska göra ordning platta nr 2 under kvällen nu o hoppas på lika bra resultat! 
    Tusen Tack för hjälpen  
    Men vilken lycka! Vad glad jag blir :) Du kommer lyckas lika bra med nästa {#emotions_dlg.flower}

Du hade så rätt så =)

Det funkade lika bra på nr 2 så nu kan dom spela ikapp
    Återigen Tusen Tack, härligt med ngn som kan sånt här!  

• Variabla

Vet inte om det är så att jag kan, men tycker att det är intressant. Blir lite sugen på att testa det där Angry Bird, barnen kanske har rätt?! Att det är roligt!

Tacka dig själv, det är ju som har gjort jobbet. Förresten så är det inget att skämmas över :) 

• opaqueen

Hej,

Jag har läst eran konversation om Angry Bird och surfplattor...

Jag har samma problem, köpte en DMTECH 723B till min son och får inte till det med Andry Bird :( Såg att  "Knäpp surfplatta" skulle gå in och uppdatera och det funkade men jag hittar ingen sida för min surfplatta att göra en uppdatering, Please help en korkad Morsa :)))

opaqueen skrev 2013-01-04 15:02:39 följande:
    Hej,

Jag har läst eran konversation om Angry Bird och surfplattor...

Jag har samma problem, köpte en DMTECH 723B till min son och får inte till det med Andry Bird :( Såg att  "Knäpp surfplatta" skulle gå in och uppdatera och det funkade men jag hittar ingen sida för min surfplatta att göra en uppdatering, Please help en korkad Morsa :)))
    Gå in på denna sida =)
     www.denver-electronics.com/denver o välj sedan på vänster sida så kommer du fram :)
  • boel02

I januari i år köpte jag en toshiba surfplatta, den har fungerat utmärkt tills plötsligt häromkvällen, då den inte gick att ladda. jag lämnade den till butiken och toshibas service säger att det beror på yttre åverkanoch att garantin inte gäller, det enda jag gjort är att sättai och ta av sladden. det ska kosta 3500 kr att reparera och om vi vill ha tillbaka plattan utan reparstion kostar det 600 kr. är det någon som varit med om sådan usel service, jag är grymt besviken på toshiba.

Svar på tråden Någon duktig på Surfplattor