• Anonym (blodslem?)

Blod i ÄL-slemmet...

Hej!
    Ursäkta för lite närgående beskrivning nu, men jag måste fråga bara.
    Jag får alltid väldigt tydligt och rikligt äggviteliknande ägglossningsslem i rätt många dagar kring ägglossning, ibland upp till fem sex dagar i rad. Lite svårt att veta jUST när ägglossningen infaller på så vis och jag har aldrig testat med stickor.
    Nu är det så också att några enstaka gånger har det varit lite blod i detta slem, vid något tillfälle under någon av dessa dagar, vad är det? Är det DÅ ägget har släppt? Vet någon?
    Oerhört tacksam för svar. 

• Svar på tråden Blod i ÄL-slemmet...
  • Anonym (hm)

man kan få en liten blödning när follikeln spricker och träffar bukhinneväggen har min BM förklarat för mig.
    jag får alltid så vid första ägglossning efter förlossning eller ppillerstopp...  (låter som att jag har fött MÅNGA barn, men de äro bara 2 hehe)..

det är helt normalt. dvs blödningen inträffar den dag då ägget släpper och follikeln runt ägget spricker..

går att googla till bättre info än den futtiga jag har.. 

• Anonym (blodslem?)

Å tack så jättemycket för svaret! Det var det jag ville veta, att det är den dagen ägget släpper som troligast då.
    Hm... så risken/chansen finns nu alltså att jag kan gå runt och vara gravid med fyran fullständigt oplanerat.... hahaha men det är en annan sak. Tack för svar  

Svar på tråden Blod i ÄL-slemmet...