Många kompisar, inga vänner.Vad gör jag för fel?
Känner mig så deppig i kväll. Skulle behöva prata med någon men inser att jag nog inte har en enda att ringa trots att jag har så mycket kompisar jag umgås med så att nästan varenda helg är uppbokad med middagar och gemensamma aktiviteter med barnen. De som jag tror skulle lyssna vill jag inte lätta mitt hjärta för då jag inte vill vara en energitjuv som sitter o ältar mina sorger.
Jag har några kompisar som jag en gång i tiden såg som mina vänner men som jag släppt taget lite om.
ex1. <Kompis från gymnasiet (alltså kännt varann i 15år.) som är både rolig, gullig och som jag litade på väldigt mycket. Jag kände mig trygg med henne. När hon hade det jobbigt med sin kille så pratade jag jättemycket med henne. Hon fick bo i min lägenhet, och jag hjälpte henne med en massa saker. Jag visade att jag fanns där och att jag brydde mig om henne. Senare blev det bättre med killen och de flyttade ihop igen. Hon hörde av sig alltmer sällan. Verkar jätteglad när jag ringer och när vi träffas. Vi skrattar o har roligt. Men ändå. Det är bästan alltid jag som ringer. När hon skulle gifta sig och vi skulle ha möhippa så mailade hennes syster runt till alla som skulle vara med att vi skulle ta kontakt med hennes bästa vänner xxx xxx xxxx xxx för de skulle hålla i möhippan då systern var toastmadame. Mitt namn stod inte med på "bästa vänner" listan. Och det gjorde såå ont. Dessutom slutade det med att det var systern som fick hålla i det iaf för bästa vännerna aldrig tog tag i roddandet. Även jag fixade en hel del.
I förra veckan fick hon julkort från mig men jag har inte hört ett ljud från henne. Däremot såg jag att en annan vän hade skrivit på hennes logg på facebook och tackat för julkortet. Jag fick dock inte (jag har skickat till henne i flera år.)
ex: En annan kompis som jag lärde känna för 5år sedan blev bedragen av sin kille i våras. De har två små barn och fick snabbt sälja sitt hus. Hon mådde skit. Gick ner 15kg på kort tid etc. etc. Jag ringde henne varje dag och frågade hur hon mådde. Jag åkte till henne några kvällar med fika o satt o prata så hon skulle slippa vara själv. Jag bjöd ut henne på bio så hon skulle ha annat att tänka på en stund. Några månader senare träffade hon en ny kille och mår nu mycket bättre. Om jag inte ringer henne så går det en månad innan vi pratar.
ex, också en gymnasiekompis som jag tog upp kontakten med. när hon köpte gård o ny häst så åkte jag till henne med inflyttningspresent osv. Åkte och hälsade på och berömde henne för renoveringsarbeten osv. Hon läte JÄTTEGLAD när jag ringde. Heeeej Malin, hur e läget?! Jag tyckte dock efter ett tag att det bara var jag som ringde så en dag tänkte jag att jag skulle låta bli och ringa o se hur lång tid det tog innan hon ringde. Det är två år sedan.
ex. jag har pluggat i två år. Jag har i skolan umgåtts med en kvinna som har haft det tufft med mkt omtentor osv. Jag har peppat henne, skickat instuderingsfrågor, hon har fått mina tentor som inläsningshjälp. jag har tagit mig tid o förklara, bär vi hade praktik o hon låste in sin nyckel i sitt skåp så kom MIN kille dit och klippte upp det så hon slapp betala en vaktmästare. Jag fick barn för 7månader sen och har nu studieuppehåll. Tror ni hon varit o hälsat på? Hon har ringt några gånger o ursäktat sig o sagt att det varit så mycket. Jag vet hur det är att ha mkt att göra, men seriöst. Inte några timmar över på 7månader?
Någon som orkat läsa som har reflektioner?
Shit vad jag känner mig ensam. man ska bara kvittra o vara glad o putsa på sin fasad. eller?