• Längtan

Tecken på att förlossningen är nära?

Hej!
    Jag väntar mitt första barn. Är i vecka 39.
    Ni som fött barn: Jag undrar
    -finns det kroppsliga tecken som kommer innan värkarna sätter igång?

Idag har det t.ex. börjat sticka i brösten och jag känner liksom aktivitet längre ner i magen/underlivet.

Det ska bli spännande att få läsa era svar Glad

• Svar på tråden Tecken på att förlossningen är nära?
  • Flickan och kråkan

Jag har fött två barn. Båda gångerna har jag känt mig extremt ogravid dagarna innan förlossning. När vattnet har gått (båda mina förlossningar har börjat med det) har det känts som om det varit veckor kvar och att förlossning har känts långt borta. Tidigare har jag känt tryck och stickningar nedåt och känt mig allmänt tung och "nu-kan-det-inte-var-långt-kvar", men just innan förslossning.....lätt, "ogravid" (hur det nu är möjligt när man är som en strandad val ). Väntar nummer tre nu.....får se till sommaren hur det blir den här gången.

• Tärnan

Jag hade ont i ryggen i omgångar två-tre dagar innan :) kändes som att smärtan satt i njurarna typ för hur jag än låg så gjorde de ont.. Dom fick ta hål på hinnorna och då kom även slemproppen, så jag är glad att vi åkte in när vi gjorde.. Nio timmar tog de allt som allt, min första :)

• lina822
    Flickan och kråkan skrev 2012-12-25 21:18:10 följande:
    Jag har fött två barn. Båda gångerna har jag känt mig extremt ogravid dagarna innan förlossning. När vattnet har gått (båda mina förlossningar har börjat med det) har det känts som om det varit veckor kvar och att förlossning har känts långt borta. Tidigare har jag känt tryck och stickningar nedåt och känt mig allmänt tung och "nu-kan-det-inte-var-långt-kvar", men just innan förslossning.....lätt, "ogravid" (hur det nu är möjligt när man är som en strandad val ). Väntar nummer tre nu.....får se till sommaren hur det blir den här gången.
    Precis så känner jag mig nu de sista dagar. Har blivit deppig och sagt till alla att jag känner mig ogravid. Tycker även att magen har blivit mindre:) Processen har typ gått  tillbaks på nåt sätt.  Känner mig lätt och kan göra alla saker. Men typ för några veckor sen så kunde jag ingenting! Tänkte det var dags men nej! Så hoppas att det startar för mig nu. BF på torsdag:)
  • Oförglömlig

Första gången gick jag på toa för behöv 2 några gånger om Dagen i en vecka. Hade aldrig fattar att fl va på g om inte vattnet gått innan värkarna kom Andra gången hade jag legat sjuk i nästan 3 veckor å inte hunnit göra de sista fick en panikkännska 3 dagar innan hon föddes. Hade förvärkar å Ringde mamma å frågade om bilen i panik va tvungen å handla det sista, stryka bädda ja massa saker. Födde i v 38+5. alla som hörde min panik sa att jag skulle föda när som å jag kännde det också. Förnekade att förlossningen va på gång fram tills jag va öppen ca 5 cm:P jag skulle minsann Inte in förän tidigast efter frukost den 14 april:P kan Medela att hon föddes 14/4 kl 04:08:P

• Flickan och kråkan
    lina822 skrev 2012-12-25 22:47:19 följande:
    Precis så känner jag mig nu de sista dagar. Har blivit deppig och sagt till alla att jag känner mig ogravid. Tycker även att magen har blivit mindre:) Processen har typ gått  tillbaks på nåt sätt.  Känner mig lätt och kan göra alla saker. Men typ för några veckor sen så kunde jag ingenting! Tänkte det var dags men nej! Så hoppas att det startar för mig nu. BF på torsdag:)
    Tycker att det låter hoppfullt - ur mitt perspektiv .
  • Tärnan

Tyckte förresten att de va helt fantastiskt att föda barn, vilken mäktig upplevelse :D Hade värkar hela dagen men trodde jag va förstoppad, men till slut gjorde jag nummer två och värkarna fortsatte, så då ringde vi fl och pratade lite :P Jag må ha hanterat värkarna jäkla bra, men när lustgasen kom och Edan i ryggen, då va jag lycklig :) tyvärr kände jag allt i "underredet" när hon va på väg ut, va som att va riktigt jäkla nödig, men såååå mäktigt!!

Svar på tråden Tecken på att förlossningen är nära?