• Jagtyp

Gravid i vecka 5 och har kramper

Hej. Jag går in i vecka 5 imorgon och jag har sedan jag fick veta att jag var gravid ( 3 dagar sedan ) haft två kraftiga kramper som varat i ungefär en halvtimme. Ont i magen har jag nästan hela tiden, men det är som mensvärk. Men kramperna skrämmer mig lite. Är detta normalt tro? Kan också säga att min mage redan nu svullnat upp rejält. Läste att om man fått barn innan ( vilket jag har ) så kan magen på nästa graviditet bli större mycket snabbt och tidigt. Men vecka 5? Någon som känner igen detta?

• Svar på tråden Gravid i vecka 5 och har kramper
  • lnflrmn

Jag var svullen som mest i vecka 5 alla mina 3 graviditeter. Och ja, jag tycker att det tidvis gör ont när det växer. Svårt att säga vad som är normalt och vad som är vanligt!

• Jagtyp

Okej svullen som om du ser ut att vara gravid i månad 4-5? :P Jag ser ut som det nu nämnligen.

• kiriaki

Jag hade smartsamma, konstanta kramper i magen nastan tills v. 12.. Det var HEMSKT.. Men sen gick det over, ar nu i vecka 23 imorgon och har en frisk liten pojke dar inne och jag mar skitbra :) Sa forsok att ta det lugnt bara och drick mycket vatten! :)

• lnflrmn

Fast det syns inte när man är i 4-5 månaden nästan?! Så ja, i början på graviditeten så är jag alltid mer svullen och det "syns" - sedan lägger det sug tills den riktiga magen syns i vecka 22-23.

• lnflrmn

MEN, med andra barnet syns det ofta fortare har jag sett på andra - precis som du skrev

• Jagtyp

Ja okej :) konstigt ändå att magen blir större i graviditet två :P

• bellan

Jag fick fruktansvärda kramper i förra helgen (förmodligen när ägget fäste) är nu i vecka 5 och får också ont från och till. Jättejobbigt!
    Är också jättesvullen i hela kroppen..
    Jag tror det är helt normalt :) 

• Jagtyp

Ja okej det måste varit samma för mig då att ägget fäste då första krampen kom.

Läskigt att det ska göra så ont bara. :/

• bellan

Ja jätteläskigt faktiskt!! Var tvungen att ta en värktablett men sen blev det bättre... Får dock fortfarande små "hugg" i nedre delen av magen... Inte kul alls!!

• Jagtyp

För mig slutade det med att jag fick åka till sjukhuset. Men dom såg inget . Då det bara är vecka 5. Väntar på att dom ska ringa nu ang blodprovs svaren.

Har ett utomkvedeshavandeskap bakom mig för 8 år sedan, därför jag är lite extra orolig.

Svar på tråden Gravid i vecka 5 och har kramper