Barnfamiljer, vad gör ni på nyår?
Barnfamiljer, hur spenderar ni er nyårsafton? Har ni "alltid" spenderat er nyårsafton så eller gör ni olika saker varje år? Är vi dom enda som "bara" sitter hemma ensamma på nyårsafton?
När jag växte upp, så var vi alltid tillsammans med grannarna på gatan. Det var ca 4-6 barnfamiljer med barn i ungefär samma ålder. Vi åt middag tillsammans, lekte, spelade spel och självklart blev det fyrverkerier vid tolvslaget. Nyårsafton var så rolig, vi längtade hela året!
Nu har vi en dotter på 6år och vi gör aldrig något speciellt på nyårs. Våra vänner har inga barn, så dom spenderar oftast nyårs med en stor fest alternativt supandes i fjällen. Det är alltid alldeles för mkt alkohol inblandat och det känns inte så roligt att vara med och ha dottern med oss, som dessutom är enda barnet. Vi har även en hund och två katter, så det är inte bara att packa ihop och åka bort heller. Dessutom stoppar ekonomin oss i det fallet. Jag känner dock att jag tycker det är lite tråkigt att nyårsafton inte är så speciell, varken för mig eller maken, men främst för vår dotter.
Vi har tidigare år ätit en extra god middag, sett någon film, spelat spel eller lagt pussel och kikat lite på raketerna om dottern har varit vaken. Där är det väl egentligen bara raketerna som skiljer från en vanlig lördagkväll hemma. Det känns inte som att vi kan åstadkomma så mkt mer dock, utan vänner eller en resa.