• Woman71

Normal? Tankar, känslor

Födde vår fina dotter i mitten av dec. Det var en ganska lång o komplicerad förlossning. Vi har varit hemma fr BB 1 vecka nu. Blandade känslor. Har längtat i hela mitt liv efter barn o nu äntligen ! Det känns omvälvande, klarar jag det här?, känslor, gråtig mellan varven, glädje, och ja MÅNGA tankar o känslor som spritter i kroppen. Känner mig onormal.... Nu ska jag ju vara glad o inte känna att jag är känslig o börjar lipa när jag ser henne. Att jag inte heller ska vara känslig för vad som...... Om någon säger el gör något. Ja detta är ett axplock och tänkte höra med er andra Är jag normal? Har ni känt samma? Skriv o berätta! Tack!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-26 14:05
    Ska tillägga att jag har en fantastisk sambo o vi delar ansvaret lika o på ett bra sätt

• Svar på tråden Normal? Tankar, känslor
  • Malima

Du låter helt normal! Det är sådär när man fått barn- det är så mycket hormonförändringar, en helt ny människa i ert liv och du har en ny roll! Det är klart att det är omvälvande!

• skogsvitter

Din reaktion är helt normal och mycket vanlig, det är hormonerna som ställer till det!
    Tror nog de flesta nyblivna föräldrar går igenom något liknande. Klart att det är omtumlande att bli förälder, på alla sätt och vis! Det som överraskade mig mest av allt var den extremt starka beskyddarinstinkten, oron för att något skulle hända osv.

Att man blir känslig är bara förnamnet, gråt och känslostormar hör till

• Woman71
    skogsvitter skrev 2012-12-26 14:13:37 följande:
    Din reaktion är helt normal och mycket vanlig, det är hormonerna som ställer till det! Tror nog de flesta nyblivna föräldrar går igenom något liknande. Klart att det är omtumlande att bli förälder, på alla sätt och vis! Det som överraskade mig mest av allt var den extremt starka beskyddarinstinkten, oron för att något skulle hända osv. Att man blir känslig är bara förnamnet, gråt och känslostormar hör till

Det är första barnet också. Men skönt att höra att det finns likasinnade för man tror nästan det är något som är fel med mig. Tänkte Jag är väl inte deprimerad!? Iom att jag är s känslig o allt jag skrev ovan. Men då kan kan jag stryka det direkt Det med överbeskyddande känner jag igen! Redan nu känner jag det.... Hehe. Min sambo har barn sedan tidigare och det känns enormt tryggt. Han är pappaledig nu såklart och det är skönt! När det gäller känslor osv så kan jag bli tårögd också når jag ser honom o hur fin han är och hur glad jag är som har honom. Mannen i mitt liv
  • Woman71
    Malima skrev 2012-12-26 14:12:02 följande:
    Du låter helt normal! Det är sådär när man fått barn- det är så mycket hormonförändringar, en helt ny människa i ert liv och du har en ny roll! Det är klart att det är omvälvande!

Tack för ditt svar! Känns skönt att jag inte är ensam! Annars kan man lätt tro det är något som är fel på en.
  • pigglet

Finns en bok som jag tyckte var väldigt skön. "Sedan du fött". Den kunde jag känna igen mig i i flera månader, tex den där enorma tröttheten som drabbar en efter några månader. Skönt att läsa att allt man upplever är helt normalt.

Grattis till bebisen! 

• Woman71
    pigglet skrev 2012-12-26 22:21:11 följande:
    Finns en bok som jag tyckte var väldigt skön. "Sedan du fött". Den kunde jag känna igen mig i i flera månader, tex den där enorma tröttheten som drabbar en efter några månader. Skönt att läsa att allt man upplever är helt normalt. Grattis till bebisen! 

Tack och tack för tips! Kände du dog också orolig? Jag kan känna mig orolig i själen ibland. Inte hela tiden men ändå. Å andra sidan kan man ju tänka som så Vad har jag gått genom de senaste veckorna i mitt liv? Då förstår man varför set är kaos i kroppen.......
Svar på tråden Normal? Tankar, känslor