• Älska livet som det är

Gravid fotografering tips tack:)

Ska göra gravid fotografering nu i början på januari. Och har inte en blekaste aning om vad jag ska ha på mig eller inte ha på mig. Kan ni komma med lite förslag?:) har lite bristningar typ 3-4 st som jag vill dölja lite.

• Svar på tråden Gravid fotografering tips tack:)
  • Carmen1

Googla så kommer du få jättemycket idéer! Ta med bilder som du sedan gillar till din fotograf:)

• adsf

Bor du i Sthlm så rekommenderar jag Kate Gabor! Har fotograferat mig hos henne båda mina graviditeter...

• Platypus

Ta en massa bilder med olika typer av kläder.

Misstänker att du är rätt ordentligt gravid. Normalt brukar man vilja ta de "fina" bilderna runt vecka 35, då är magen vacker o rund men oftast så mår man fortfarande ganska bra och klarar av att röra sig under fotograferingen.

Eftersom fokus ju är på att du är gravid så ska du ju inte ha massa byllsiga kläder som döljer magen utan snarare sådant som accentuerar den.

Prova lite framför spegeln så får du själv se vilka kläder som är lämpliga eller hör av dig så kan jag vara smakråd.

Tycker du ska prova några bilder där magen syns ordentligt att du har bristningar är ju bara normalt. Sen tycker jag du ska prova några bilder i underkläder och tom några naket, det brukar bli jättefint och man kan ha tunnt tyg att "gömma" sig bakom. 

Svar på tråden Gravid fotografering tips tack:)