• lilly85

Storlek på handbagaget?

De flesta flygbolag tillåter handbagage med dimensionen 55x40x23, men är det den totala volymen på 118 cm som man beräknar? Är det okej med ett handbagage på 55x24x31 cm?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Storlek på handbagaget?
  • mrsStatham

Nej. Den får vara MAX 55cm hög, MAX 40cm bred och MAX 31cm djup.
    Men vet dock inte hur mycket de ser mellan fingrarna för centimeter. 

Bara två saker är oändliga
  • lilly85
    mrsStatham skrev 2012-12-26 20:56:44 följande:
    Nej. Den får vara MAX 55cm hög, MAX 40cm bred och MAX 31cm djup.
    Men vet dock inte hur mycket de ser mellan fingrarna för centimeter. 
    Hmm men måste det vara i den exakta ordningen? För enligt tillåtna mått så får väskan bara vara 23 cm (ibland 20 cm) djup, vilket inte stämmer med min väska men därmot är min väska inte så bred? Alla mått är omkastade helt enkelt så jag blir inte klok på det! Hittade den här länken på sas,
     http://www.sas.se/allt-om-resan/bagage/handbagage/?vst=true

Där dom visar höjden så är min väska 31 cm, bredden är 55 cm (egentligen längden på den då det är en duffel bag/trunk) och djupet 24 cm.

• mrsStatham
    lilly85 skrev 2012-12-26 21:09:38 följande:
    Hmm men måste det vara i den exakta ordningen? För enligt tillåtna mått så får väskan bara vara 23 cm (ibland 20 cm) djup, vilket inte stämmer med min väska men därmot är min väska inte så bred? Alla mått är omkastade helt enkelt så jag blir inte klok på det! Hittade den här länken på sas,
     www.sas.se/allt-om-resan/bagage/handbagage/?v...

Där dom visar höjden så är min väska 31 cm, bredden är 55 cm (egentligen längden på den då det är en duffel bag/trunk) och djupet 24 cm.

Amen vrid på din väska 90 grader och du får samma mått som på sas bild.
    Bara två saker är oändliga
Svar på tråden Storlek på handbagaget?