• Bedragen efter 20 år

    Maken otrogen med kollega

    Maken har varit otrogen med en kollega i  2,5 års tid. Det är ett par månader sedan jag konfronterade honom, först nekade han men erkände att det varit för sex skull men att det var slut innan jag "kom på det" .

    Jag har ställt frågor, fått svar, samma frågasvar flera gånger om hela affären och första fchockfasen har jag gått igenom. Vi har valt att fortsätta vårt äktenskap (vi har varit några gånger på FR).

    Jag har en fråga som bara mal i mitt huvud som inte jag kan släppa:
    Är det möjligt att han inte fortsätter vara otrogen eftersom det har pågått så länge?

    Hur ska jag kunna släppa den oron ?  Jag har inga bevis idag för att de träffas. Men jag orkar inte fundera varje dag utan måste på ngt sätt släppa det här.
    Jag har frågat honom och han säger att de arbetar tillsammans och inget mer.

  • Svar på tråden Maken otrogen med kollega
  • Tommy parterapeuten

    Hej
    Vid otrohet är det viktigt att man verkligen talar igenom det som här hänt väldigt noggrant. Den som varit otrogen är ofta framtidsorienterad  och kan ha svårt att vara närvarande när den som varit utsatt vill ställa frågor. Ofta behöver man också ta itu med olika aspekter som behövs ändras i relationen. Det är möjligt att din man kan ha saknat något i er relation men det största problemet är om han inte förmått att säga något. Du har förmodligen känt en distans i er relation eftersom han inte varit fokuserad på dig utan på någon annan. I er relation behöver ni båda sträva efter att er relation känns känslomässigt nära och ärlig. Om den inte gör det ska ni nog fortsätta att gå i parterapi. Otrohet tar ofta lång tid att läka.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Maken otrogen med kollega