Grekland-Samos! Någon som varit där?
Hej
Vi funderar på att ta en resa till Samos i sommar. Undrar om någon varit där och vill berätta hur det var? Vilket hotell/lägenhetsboende? Priser/sol/bad/centrum etc.
Tack på förhand
Hej
Vi funderar på att ta en resa till Samos i sommar. Undrar om någon varit där och vill berätta hur det var? Vilket hotell/lägenhetsboende? Priser/sol/bad/centrum etc.
Tack på förhand
Puffar
Puffar!
Hejsan!
Jag var på Samos för första gången i somras i mitten på juni. Jag hade en helt underbar vecka och Samos är fantastiskt vackert. Vi bodde i Pythagorion på ett hotell som heter Athina. Fritidsresors hotell. Ett väldigt enkelt och prisvärt hotell. Helt ok! Promenadavstånd till strand och till den lilla hamnen med alla restauranger och barer.
Vi hade det väldigt varmt ca 34 i skuggan men jag gillar värme! Vi gick till en ren fräsch strand som hette Bocca Bay tror jag. Nära Fritidsresors Bamesehotell: Doryssa....
Från Pythagorion går det lite småturer till lite olika öar. Vi åkte med en privat fiskare till en ö (kommer ej ihåg vad den hette). Där sola och bada vi en stund för att sedan åka tillbaka.
Hoppas du får en bra resa!!
Anneli