• Anonym

Cocilliana - var det dumt?!

Kan inte sova,.. Har influensa med nästan 40 graders feber och knaprar alvedon. Två gånger har jag hostat tills jag kräkts, senast nu för en stund sedan. Får verkligen inte luft. Mor min hade cocilliana och läste på fass att det var okej. Tog 10 ml.

Men nu kom jag på, det är morfin i va? Var det dumt av mig? Är i v 18.

• Svar på tråden Cocilliana - var det dumt?!
  • Anonym

Står det inget om graviditet i Fass?

• Anonym

Oj, skkulle hamnat under "gravid"... Aja...

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-27 00:42:15 följande:
    Står det inget om graviditet i Fass?
    Nej, stod att inga ogynsamma effekter har påvisats, så jag tog en slurk. Är verkligen DÖDSdålig!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-27 00:43:25 följande:
    Nej, stod att inga ogynsamma effekter har påvisats, så jag tog en slurk. Är verkligen DÖDSdålig!
    Jag tror det är lugnt, annars skulle de varnat. Jag har själv använt samma medicin (ej gravid) och vet att den hjälper jättebra. Så krya på dig och oroa dig inte. 
  • Anonym (...)

Har för mig att det är okej att få morfin som gravid, den lilla mängd som du fått i dig är dessutom så försvinnande att du absolut inte behöver oroa dig. Värre att röka en cigg eftersom den innehåller 1000-tals gifter varav väldigt många är strängt totalförbjudna att ens föra in i Sverige, men i cigarettform helt tillåtna (sjukt).

• Anonym (anna)

Det fick jag utskrivet av en läkare när jag var gravid. Men jag har för mig att jag bara fick ta 5 ml.

• Anonym

Tack för era svar! Det är kanske som ni säger, lugnt vid ett enstaka tillfälle.

Tror ni bebis ligger "hög" där inne nu?

• Sawika

Jag fick det utskrivet nu under min graviditet. Jag var ungefär i v18 då. Min läkare kollade FASS och frågade även en annan läkare. Däremot skulle jag prova om det räckte med 5ml först. Var det riktigt illa kunde jag ta 10ml men då bara en gång per dag.

• Anonym (inte bra)

Hur länge har du haft feber? Det är väl inte så bra att ha så hög feber en längre tid under graviditet? Har du varit hos läkare?

Svar på tråden Cocilliana - var det dumt?!