• Cajsalouise

    Blöda i 2 månader???

    Hej alla där ute!
    Skriver här för att se om någon upplevt samma sak som jag. För den som orkar läsa...

    För ca 2 månader sedan började jag blöda, trodde det var min mens som kom och att vi ännu en gång inte lyckats bli gravida. Det konstiga var att det inte slutade och jag fortsatte blöda. Undrade såklart och tyckte de var konstigt. Efter ett tag började jag få ont på min högra sida och i buken. Ingen akut smärta utan molande...

    Efter ytterligare en vecka bestämde jag mig för att kolla upp det, blödde ju ändå ganska rikligt och hade ont. Fick via min vårdcentral en akuttid hos en gyn.mottagning. När jag kommer dit gjorde läkaren ett vaginal ultraljud. Läkaren ser inget, vi pratar och jag får ta ett grav.test. Var helt säker på att jag INTE var gravid men jo då det var jag... Läkaren mumlar mest men tror att det kan vara ett missfall eller ett utomkvedshavandeskap, hon vet inte men jag ska ta HCG prov. Det visar sig vara ganska lågt, kommer inte ihåg men ca 150. 
    Läkaren bestämmer att naturen kommer ta hand om detta och jag får gå och vänta för att återkomma och ta fler blodprov. Detta pågår länge. Värdet sjunker men sakta och jag fortsätter att blöda. Kändes jobbigt att hon inte kunde svara på mina frågor utan jag och min man googlade mest för att få info. Tillslut bad jag om ytterligare en undersökning för att få konstaterat utomkvedshavandeskap. Gick hela tiden och var rädd för att det kunde "spricka" och bli livsfarligt. Läkaren sa ju att jag skulle vara uppmärksammad om smärtan ökade. 

    TILLSLUT får jag komma till SÖS till en bra läkare som genast ser att det faktiskt är ett utomkvedshavandeskap och att jag ska få Methotrexate för att avsluta det helt. Vid den här tidpunkten har jag blött i över 1 ½ månad och har haft ont. Sprutan fick jag och efterföljande blodprov visar sjunkande värden. MEN det har nu fått 2 månader och värdet ligger på ynka 6 och jag blöder fortfarande rikligt. Vart kommer allt blod ifrån? Smärtan är borta vilket är skönt men har någon blött lika länge som jag??? Sedan säger läkaren att vi måste vänta 6 månader innan vi får bli gravida igen medan det står 3 månader på info bladet vi fick hem från sjukhuset. Någon som vet?

    Tacksam för svar!

Svar på tråden Blöda i 2 månader???