• MichelleRagnarsson

Vecka 15. Hur känner ni er?

Idag gick jag in i vecka 15 (14+0) och är lite småtrött, men kan bero på att det är mycket som hör kring julen och nu kan man slappna av lite igen. Annars känner jag inte direkt av några symtom (spökveckor?), mår fortfarande lite illa av vissa lukter bara men förövrigt känner jag mig som vanligt. På torsdag nästa vecka ska jag till BM och lyssna på hjärtljud och den 30/1 är det dags för RUL. Längtar massor då jag inte varken hört eller sett bebis något än :) 

• Svar på tråden Vecka 15. Hur känner ni er?
  • Hannathu

Är någon dag efter dig men vi var på KUB i mitten av december och var på VUL v 8 så vi har kikat på pyret två gånger nu.

Började känna rörelser förra veckan, men om jag inte hade varit gravid tidigare hade jag inte fattat vad det var.
    Mår fruktansvärt illa om jag inte tar medicin och är ganska trött men mår bra i övrigt.

I förra graviditeten dröjde det till v 19-20 innan BM kunde höra hjärtljuden så oroa dig inte om de inte hörs

• SE123

Hej! Jag hänger gärna på här! :)

Är gravid med första barnet och går in i vecka 15 på söndag! Ska också göra ul den 30 januari och kommer förhoppningsvis få reda på vad det år för kön då också :)

Har lite likadant som du med symptomen nu, har haft jätteont i brösten och mått riktigt illa, och nu i veckan har allt avtagit så man är både glad och nojig! :P

• MichelleRagnarsson

Var roligt med fler i samma vecka. Jag är väldigt orolig att vi inte ska höra hjärtljuden, då kommer man gå runt i ett mörker fram tills ultraljudet. Samtidigt har jag varken haft ont eller blödigt under min graviditet då har inget att oroa mig för. Jag tror jag känt lite fladder i magen, men kan likaväl vara gaser ;)

Jag har mått så sjukt illa och har gått ner ca 1 kg under min graviditet, men nu börjar matlusten komma tillbaka men får knappt i mig något innan jag känner mig proppmätt.

Känner som dig SE123, glad och nojig över att må som vanligt :)

• madde92

Jag är också i V15. Var på ultraljud i fredags pga smärtor i magen. Men allt såg helt okej ut och jag fick se den lille för första gången. Otrolig känsla. Väntar första barnet!

/Luleå

Svar på tråden Vecka 15. Hur känner ni er?