Fula tänder och okunskap
Jag blir så så så himla trött på hur folk beter sig mot mig. Jag är en ung tjej som ser fullständigt normal ut, förutom en sak. Det är mina tänder.
De är inte raka och de är inte vita. Det är något som jag vantrivs med och något som jag faktiskt inte har råd att göra någonting åt just nu. Tro mig, så fort jag har den ekonomiska möjligheten så ska jag fixa så jag får mer "normala" tänder.
Senast idag så fick jag inte bara en inte heller två utan hela tre gånger pikar av en arbetskamrat till mig ang tänder. Hon är 30+ och annars en väldigt seriös och proffsig kvinna. Men här kunde hon visst inte hålla tillbaka längre mina icke vita och raka tänder blev för mycket för henne. Det värsta är att hon absolut inte är ensam om att bete sig såhär mot mig.
Jag har fått elaka pikar och kommentarer och frågor i alla år. Mina tänder har alltid varit sneda och de har alltid haft väldigt unika missfärgningar alltså fläckar.
Nu undrar jag efter alla dessa gånger som jag blivit behandlad på detta sätt av folk i alla möjliga åldrar, av olika kön, av olika etnicitet - TROR ni verkligen att folk som har fula tänder inte borstar sina tänder? Tror ni verkligen att folk som mig själv inte skulle korrigera sin käft och sina tänder OM de hade råd?
Vad är det för fördomar egentligen? Jag är så innerligt trött på det här. Snart vill jag inte prata med en enda människa igen innan jag haft en tandställning i 2 år och därefter slipat/filat, satt på fasader och blekt alla tänder i min mun.
Ni får väl tänka till en gång till innan ni antar att man är något snuskäckel som missköter sin hygien bara för att man inte har ett vackert leende.