• Aria

Hur stora äggblåsor

hejsan undrar lite över er som fått ägglossningsspruta hur stora var era äggblåsor då ni fick sprutan eller då man satte igång ägglossningen...verkar vara olika, hur resonerade er läkare?

• Svar på tråden Hur stora äggblåsor
  • Aria
    Nordanvinden08 skrev 2012-12-27 23:12:28 följande:
    Mina var från 20 och uppåt:) Mina läkare har velat att de ska vara runt 20+.
    Lycka till!
    tack för svaret var hos läkare idag och då var den största 16mm.....lite för liten alltså?

Fortsätter de att växa trots att man slutar att ta spruta tro?
  • Nordanvinden08

Tar du pergo eller sprutar du med puregon eller gonal-f? Äggen växer ca 2/dygn, så imorgon bör den vara runt 20. När sa han/hon att du skulle ta äl-sprutan?

• Aria
    Nordanvinden08 skrev 2012-12-28 08:30:11 följande:
    Tar du pergo eller sprutar du med puregon eller gonal-f? Äggen växer ca 2/dygn, så imorgon bör den vara runt 20. När sa han/hon att du skulle ta äl-sprutan?
    haha det sa hon inte....saken är den att min läkare ville avbryta för mina blåsor va bara strax över 10mm och julhelgen kom emellan så jag valde att fortsätta och göra VUl privat så igår hade jag en på strax över 20 och en på 17.6 vilket är konstigt för det betyder att en blåsa växt ca 4mm på 36 timmar....

så jag tog min ovitrielle igår eftersom jag kände att vid två blåsor hade jag fått fortsätta ändå
  • Aria
    Nordanvinden08 skrev 2012-12-29 20:44:23 följande:
    Lycka till!!!!! Håller tummarna:)
    Tack...har som sagt lite små feber sedan igår men lyckats mysa till det två gånger ändå hur ofta ska man mysa egentligen? :)
  • Nordanvinden08

Vi brukade mysa ialla fall 1ggn per dag i fyra dagar,(ibland mer ha ha) då det kan ta ett tag tills ägget släpper. Brukade börja en dag innan ovitrellen då spermierna lever ett tag:)

Svar på tråden Hur stora äggblåsor