• jådåsåatt

Bra hotell i Berlin

Jag har varit en del i Berlin men aldrig hittat nått riktigt bra hotell, därför behöver jag er hjälp. Jag ska dit nu i vår, vi vill bo relativt centralt, ha nära till uteliv och inte lägga hela reskassan på hotellet. Någon som vet ett perfekt hotell för oss?

• Svar på tråden Bra hotell i Berlin
  • firewoman

Jag kan varmt rekommendera Suite Novotel Berlin Potsdamer Platz med många sevärdheter runt hörnet. Vi bodde där nu på höstlovet och hotellet var jätefint med en stor frukostbuffé. Det gick lätt att ta sig till och från flyget (vi flög via Tegel) och det var gångavstånd till bland annat Gestapomuseét (Topographie des Terrors), Checkpoint Charlie, Mauermuséeum, Förintelsemonumentet och utställningen, Brandenburger Tor, Unter den Linden mm mm.

• jådåsåatt

Det spelar väl inte jättestor roll var i stan det ligger, det är ju så lätt att ta sig runt i Berlin. Med centralt menar jag att det inte ska ligga i utkanten.
    Jag kollade upp Novotel men fattade inte om det var ett hotell eller lägenheter.

• JPT

Sist vi var i Berlin bodde vi på Sana Berlin Hotel: www.berlin.sanahotels.com/en/
    Har bara gott att säga om hotellet och vi fick det till riktigt bra pris. Ligger centralt och frukosten var otroligt bra! 

• jådåsåatt

Det såg ju riktigt fint ut och låg väldigt bra timmen det kostade också 4600 för tre nätter, riktigt så mycket tänkte vi inte lägga.
    Men tack för tipsen, kom gärna med fler:)

• Bolaget

Jag vet inte om du tycker detta ligger i utkanten eller inte men ett häftigt hotel är det iallafall. Stora rum, fantastisk frukostbuffë. Vi bodde där en helg i våras och var supernöjda. Vi var tre par och alla var lika nöjda. Det går kommunikationer 100 m från hotellet men vi tog taxi till Alexanderplats och utgick därifrån, det tog 5 minuter dit ungefär-

www.nhow-hotels.com/berlin/en/hotel

• jådåsåatt

Det såg ju fint ut. Gillar att det ligger i öst, de gånger jag varit på bäst klubbar har de legat där. Tack för tipset.

• firewoman
    jådåsåatt skrev 2012-12-28 16:55:39 följande:
    Det spelar väl inte jättestor roll var i stan det ligger, det är ju så lätt att ta sig runt i Berlin. Med centralt menar jag att det inte ska ligga i utkanten.
    Jag kollade upp Novotel men fattade inte om det var ett hotell eller lägenheter.
    Vårt rum var ett stort hotellrum med separat toalett, dusch och badkar och ett litet minikök. Jättefint, billigt och nära till allt. U- och S-bahn station rakt över gatan.
Svar på tråden Bra hotell i Berlin