• Anonym (mensmagen...)

Dålig i magen när jag har mens, varför?

Varje gång jag har mens så blir jag lös i magen... Varför? Min mamma och syster blir det precis samma för... Är det fler som blir det, och varför blir det så? När jag inte har mens så går jag på toa kanske varannan dag, men vid mensen får jag springa 3 till 5 ggr per dag... Har undrat i flera år varför det blir så, men aldrig ställt frågan till någon... Fler med samma problem och vet svaret?

• Svar på tråden Dålig i magen när jag har mens, varför?
  • Anonym

Jag har likadant, ingen aning om varför dock...

• Anonym (me)

Så blir det för mig med, vet inte vad det beror på men det irriterar mig, det är ju nog kladdigt ändå :-/

• Anonym

Jag med. Inte alltid, men oftast de gånger jag har mensvärk. Ju kraftigare mensvärk, desto sämre mår magen. Men för mig brukar det hålla i sig 1 dag bara och inte hela perioden.
    Vet inte vad det beror på dock.

• Anonym (samma)

Samma här. Jag blir gasig och lös i magen några dagar innan och nån dag efter mensen varenda gång. Har tyvärr inget svar varför det blir så då jag aldrig brytt mig om det eller undersökt det närmare.

• Anonym

Juuupp, mamma var likadan när det begav sig.
    Jag fick det först när jag kom upp över 20, men likväl irriterande för det. 

• Anonym

För mig kommer det typ en dag innan mensen kommer en föraning liksom.. blev så först när jag var över 20

• Bebis i Dec 2010

Samma här, fått veta att då jag har IBS påverkar hormonerna tarmarna och mina IBS symptom förvärras under mensperioden. Nu när jag är gravid är det samma sak...

Svar på tråden Dålig i magen när jag har mens, varför?