• SaraM

Surfa utomlands med en kontanttelefon?

Hur mycket blir kostnaden att surfa utomlands ( uppdatera någon bild 3 ggr/v i insta, skriva lite meddelanden till älskling i facebook messenger 3-4 ggr/v ) ska vara borta i 2 v.

Vad ska man tanka med? Och hur mycket? Hur mycket blir totala kostnaden?

Har just nu Comiq Kompis kontakt kort.

Har ni andra ider?

• Svar på tråden Surfa utomlands med en kontanttelefon?
  • CMM

Olika beroende på land. Generellt är det vettigaste att mobilsurfa så lite som möjligt i utlandet, av egen erfarenhet vet jag att kostnaderna kan bli högre än man tänkt sig.

Många hotell, restauranger och dylikt har gratis wifi, utnyttja det för FB-uppdateringar, mailkoll och dylikt. 

Fokuserar man på invandrings- och integrationsfrågor har man inte fattat vad som är viktigt i världen och Sverige. /Ermenegildo
  • SaraM
    CMM skrev 2012-12-28 11:56:08 följande:
    Olika beroende på land. Generellt är det vettigaste att mobilsurfa så lite som möjligt i utlandet, av egen erfarenhet vet jag att kostnaderna kan bli högre än man tänkt sig.

Många hotell, restauranger och dylikt har gratis wifi, utnyttja det för FB-uppdateringar, mailkoll och dylikt. 
    Jaha okej, ska iväg till spanien andra året i rad.
  • CMM
    SaraM skrev 2012-12-28 11:57:59 följande:
    Jaha okej, ska iväg till spanien andra året i rad.
    Borde inte vara något problem att hitta ställen med gratis trådlöst nät i Spanien.
    Fokuserar man på invandrings- och integrationsfrågor har man inte fattat vad som är viktigt i världen och Sverige. /Ermenegildo
  • SaraM

Hur mycket räcker en 1GB data?

• CMM
    SaraM skrev 2012-12-28 12:03:26 följande:

www.holidayphone.se/kontantkort-spanien.html

kan det här vara nått?

Ingen aning. Samtal till och från Spanien brukar inte vara svindyra med standardabonnemang heller eftersom det är inom Europa/EU, även om jag har dålig koll på Comviq kontantkort. På den tiden jag hade kontantkort (mer än fem år sedan) kunde jag inte ens använda telefonen utomlands.

Om jag var du skulle jag köra på det jag har och begränsa surfning till wifi-zoner. Sådana finns som sagt på många (skulle säga de flesta) hotell och även på en hel del restauranger, barer och liknande. Tror inte du får några problem att hitta en sådan zon.
Svar på tråden Surfa utomlands med en kontanttelefon?