jag gick ner 14kg på 6 månader förut
gick ner ca. 3-4kg dom två första månaderna och sen lite mindre, men endå stadig viktnedgång
sen gick det trögt så gick bara ner 1kg i månaden i 2 månader sen, sen stannade jag där ett tag
(sammanlagt 16kg på 8 månader)
sen gick jag tyvärr upp allt + mer..
Jag började träna hos sjukgymnast 2 gånger i veckan, först på väldigt låg nivå men ökade ganska snabbt viktmotstånd och intensitet.
körde ca. 20-30min kondition (cykel, löpband, roddmaskin) och styrketräning 30-40min (lösa vikter och maskin)
gick dit varje vecka, oavsett om jag kände för det eller orkade, gick ALLTID dit, tror jag bara var borta 2 gånger under hela den tiden och då bara för att jag var riktigt sjuk.
flyttade till ett ställe där jag var tvungen att gå upp och ner i trappa många gånger per dag (kanske ca. 40 trappsteg) gick väl upp och ner 10-20 gånger om dagen
jag drack ingen läsk, åt inget godis, åt inge chips, åt ingen snabbtmat eller massa onyttiga saker på ca. 3-4 månader (jobbigt! men gick, hade inge pengar till sånt)
åt ganska mycket kött, mindre potatis/ris/pasta och sallad till varje måltid
mycket mindre portioner (mindre tallrikar, var lite hungrig i början men det försvann snabbt)
drack mycket vatten! minst 1L om dagen.
gick och la mig vid 22 på vardagar och gick upp vid 6.30, gick och la mig vid 23 på helgen och gick upp vid 8-9.
vägde mig bara en gång i månaden hos sjukgymnasten, hade så mycket annat att tänka på så tänkte knappt på att jag gick ner, bara alla andra som la märke till det
så tipset är väl att inte tänka för mycket på det
det funkade för mig iaf.
inget räkna kalorier, proteinbars eller metod, bara inte äta skit och äta bra saker
men jag hade ganska mycket att gå ner, och min kropp funkar lite speciellt
(lätt för att få bra kondition snabbt och bygga muskler)
kommer även försöka göra det nu till våren.