• Anonym (ebbba)

Försenat p-piller

Jag missade ett piller i första raden av min karta, men tog den ca 12 timmar efter. Tänkte inte mer på det, men har nu på andra raden av kartan lidit av mycket molande värk i mage, blygdben och ljumskar samt något som känns som äggstockarna. Det har liksom huggit till ett par gånger. Har även haft rikliga flytningar, vitaktiga. Extremt ömma bröstvårtor, yrsel och trötthet.

Läste på Fass att om man missat ett piller på rad 1 kan skyddet ha försämrats, särskilt om man har haft sex veckan innan, vilket jag har varje dag och även några dagar efter det att jag tog pillret på gränsen till för sent. Hur fungerar det egentligen, att man har större risk att bli gravid om man har sex INNAN man missar det?

Är det jag känt dom senaste dagarna ägglossning?  

• Svar på tråden Försenat p-piller
  • Anonym (ebbba)

puffar lite! ingen som vet nåt??

• Anonym

bara 12 timmar efter du skulle ha tagit det ska inte spela någon roll. 

• Anonym (ebbba)

vet inte om det var på pricken 12, tar inte exakt samma tid varje kväll och nu råkade jag ta det på morgonen runt 10 istället! så jag undrar om det gjorde att jag fick ägglossning

• Anonym

Aldrig själv varit med om att det hänt något om jag missat så kort tid, har missat ett piller helt och ibland har jag fått "mensvärk" och någon gång även en liten blödning. Så visst, det kan påverka. Hur länge har du ätit p-piller?

• Anonym (ebbba)
    Anonym skrev 2012-12-29 15:08:54 följande:
    Aldrig själv varit med om att det hänt något om jag missat så kort tid, har missat ett piller helt och ibland har jag fått "mensvärk" och någon gång även en liten blödning. Så visst, det kan påverka. Hur länge har du ätit p-piller?

Har ätit sen 2009! Men frågan är om man får ägglossning direkt efter ett missat piller eller om man får det i mitten av cykeln "som vanligt"..?
  • Anonym

Man får ju oftast inte ägglossning när man äter ppiller, även om det händer. Tror inte du behöver oroa dig alls :)

• Anonym (ebbba)
    Anonym skrev 2012-12-31 18:27:13 följande:
    Man får ju oftast inte ägglossning när man äter ppiller, även om det händer. Tror inte du behöver oroa dig alls :)

Nej men grejen är att man kan få det om man missar ett piller, det är ju därför man ska vara så noga som möjligt! :)
  • Anonym

Ja, men 12 timmar är ingen fara. Läs på bipacksedeln vad det står där, men har för mig att det är om man missat 36timmar (eller mer) man ska ha extra skydd om man har sex

Svar på tråden Försenat p-piller