• Mijo85

Barnvänlig förrätt på nyår?

Hej!

Vi ska i väg på en liten nyårsfest där värdparet står för varmrätten och idag frågade jag om vi ska ta med någonting och värdinnan sa förrätt som barnen gillar? Jag vet att barnen inte gillar räkor, så kom nu med förslag Tack!    

• Svar på tråden Barnvänlig förrätt på nyår?
  • Loojsen

Olika snittar med goda pålägg? :) något jag tycker är väldigt gott är tunnbrödsrulle med pepparrotvisp

• Loojsen

Åh hela kom ej med...
    Pepparrotvisp med skinka skulle de stå.. Sen kanske någon med leverpastej? Goda ostar, korv, skinka? De flesta barn gillar ju smörgås tänkte jag :)

• Numminen

Tallrik med olika småplock och en god sås att doppa i? Tex lyxiga rotsakschips, grissini, grönsaker i smala stavar eller liknande. Våra barn älskar crème fraîche som man rört mer mango chutney i. Vår femåring älskar gravlax också, men det kanske inte alla gör

• Mijo85

Åh vad snabba ni är här på fl att svara..Tack! Den skall tas med.

• Oförglömlig

Lite skinka och goda frukter. Vad blir det för mat? Avokado å romsås älskar min 3 åring.

• Mijo85

Vet bara att det blir något med oxfilee, klassiker på nyår.

• Oförglömlig

Ok. Grönsaker å dipp lät ju gott:) Eller lite skinka, ostar, korvar. Hur Gammla är barnen?

• Margaux

Serranoskinka med melon
    tunnbrödsrulle med Philadelphia och röklax
    crostini med tomat och mozzarella 

• Mijo85

Två 3 åringar, en 5 åring ,en 11 åring och en 13 åring

• Caysa

Ska det vara en förrätt som passat barn och vuxna?
    Gör små mini-spett i olika varianter!
    Tex ostbit-korvbit-coctailtomat/physalis
    Då kan du ju variera mellan olika ostar för vuxna och för barn. Mild korv till barnen och ölkorv till de vuxna. Små tomater i olika färger och/eller physalis!
    Brukar ju finnas små plastsvärd att köpa på Ica att trä upp allt på!

• Mijo85

Hej!

Tack för tipsen allihpa. Nu har vi bestämt oss för en västerbotten paj som vi vuxna tar och plast spett till barnen med korv, ost, köttbullar ooch pysalis och coctail tomater på.

• Kodia
    Mijo85 skrev 2012-12-30 20:40:27 följande:
    Hej!

Tack för tipsen allihpa. Nu har vi bestämt oss för en västerbotten paj som vi vuxna tar och plast spett till barnen med korv, ost, köttbullar ooch pysalis och coctail tomater på.

Jag antar att de barn som vill får ta av pajen också? Mina barn hade blivit ledsna om de inte fått av "den goda maten"....
Svar på tråden Barnvänlig förrätt på nyår?