• Anonym

vad tjänar du som är förskollärare/fritidspedagog?

Jag är 35 år. Fritidspedagog, 12 år i yrket. Fick 1200 i år. Tjänar 23300... inte nöjd... nog är jag värd alla fall 25000... hur mycket fick ni andra i år o vad tjänar ni?

• Svar på tråden vad tjänar du som är förskollärare/fritidspedagog?
  • Anonym

Fritidspedagog, snart 40 år, har drygt 12 år i yrket, har dessutom ett speciellt jobb med extra ansvar och tjänar numera 23 000 (efter en höjning med ca 1 200 i år).

• Anonym

Oj, vad olika. Jag har mer som barnskötare. 24500:-

• Anonym (Bsk)

Jag som outbildad barnskötare, med fast anställning och ca 10 år på jobbet tjänar 23000kr

• Kotthare

Förskollärare, 2 års erfarenhet, 23500. 

• Anonym

Barnskötare har ofta mer än både förskollärare o fritidspedagoger eftersom de går efter kommunals avtal o har gjort rätt så hyfsade avtal sista åren. Vi andra får ju vackert rätta oss efter andra avtal... De flesta jag jobbar med har betydligt högre lön än mig (är är anställda som bsk eller usk).

• Anonym (Förskollärare)

Är precis klar med Lärarutbildningen och har fått arbete som förskollärare och fick en lön på 26500 kr.

• Anonym

Dåligt betalt yrke.... vi visste ju vad hi gav oss in i visserligen men en högskoleutbildning borde ge mer....

• Anonym (Jag)

Fritidspedagog, 0 år i yrket, 24 500 kr

• Punkster

Fritidspedagog, 5 år i yrket varav 1 som färdigutbildad. 21500 kr/månad. Som outbildad tjänade jag 16400 kr/månad.

• Anonym (sthlm)

Förskollärare, 14 år i yrket men ett som färdigutbildad. 29 500 kr/mån. Stockholm med omnejd har högre löner än resten av landet.

• Anonym

4 år i yrket och 23000 kr.

Hoppas på att komma upp i 24000-25000 kr inom 2-3 år.... Det effektivaste sättet att få upp lönen är att byta jobb. När jag böt arbetsplats så höjdes lönen med 2000 

• Zonen

Ingångslön 28 000. Utbildad tidigare lärare, fick en kombtjänst på 60 procent fritids, 40 procent skola. Västernorrlands län.

• Anonym (förskolläraren)

27 år i yrket 30 000

• Punkster
    Punkster skrev 2013-02-09 09:53:09 följande:

Fritidspedagog, 5 år i yrket varav 1 som färdigutbildad. 21500 kr/månad. Som outbildad tjänade jag 16400 kr/månad.

Kan upplysa om att jag numera tjänar nästan 27000 kr/månad, hos samma arbetsgivare som då.
  • aerial

Har lite drygt 27' efter 7,5 år i yrket. Hade 19600 när jag började. Ligger dock lite lågt om man jämför med jämnåriga som jobbat lika länge men det är något min chef jobbar på, fick extra ökning i år. Är 31 år, kvinna och jobbar i en större kommun i Småland.

• elyse

Fritidspedagoger ligger sämre till än förskollärare.

Efter sex år som förskollärare har jag 28150. I Uppsala.

Svar på tråden vad tjänar du som är förskollärare/fritidspedagog?