• lillanz83

    Skriker vid amningen :(

    Hej! Har en son på 3,5 månader som har krånglat vid amningen nu i snart 1 månad! Han äter några minuter vid bröstet sen släpper och bara skriker. Jag försöker få han att ta bröstet igen, han sväljer 1-2ggr sen släpper och skriker. Efter flera sådana försök ger jag upp och byter bröst. Då äter han några minuter igen på det "nya" bröstet men sen är det samma visa igen:/ Slutar med att jag ger upp och han får nappen som tröst. Har provat att rapa honom och trösta emellanåt men hjälper inte. Han är en ganska stor kille som ökat rejält i vikt mellan vägningarna. Även efter detta började hade han ökat men inte lika mkt. Han sover från ca 20.30-6 eller 7 så antar han blir mätt ändå eller? Vad kan detta bero på och vad kan jag göra? Vill verkligen fortsätta amma honom men detta börjar ta på mitt tålamod

  • Svar på tråden Skriker vid amningen :(
  • BVCsköterska Eva

    Hej!

    Det är svårt att svara på - det kan bero på så många olika saker.
    En sak som jag direkt tänker på är att han blir äldre och äldre och kan störas av omgivningen då han ska äta. Han har ju blivit mer intresserad av omgivningen nu gissar jag och kanske behöver han mer lugn och ro för att vilja ligga kvar längre vid bröstet?

    Det kan också vara en tillfällig svacka då det kanske inte riktigt finns så mycket bröstmjölk som han efterfrågar och bli nu fortare otålig. Tålamod  - är ett bra tips!

    Prata med din BVC-sköterska, hon har säkert goda råd.

    Lycka till! / Eva   

           

Svar på tråden Skriker vid amningen :(