• Anonym

familjehem trots skulder?

Jag undrar vad som gäller när man ska bli familjehem? vi har det ordnat på alla sätt, förutom att jag har skuld hos kronofogden. kan det hindra att man får bli familjehem och isåfall varför? Vi har inga problem att klara oss och min sambo har två tonårsdöttrar sedan tidigare som får allt de behöver.

• Svar på tråden familjehem trots skulder?
  • kikkie

Oss kollade dom upp ekonomin på , vad som dom kan haka upp sig på vet jag dock inte !

• EwelinaR

Jag har för mig att dom kollar upp ekonomin, dom vill inte att man blir familjehem/jourhem bara för att tjäna pengar på de.
    Men vet inte vad dom tar för beslut för att man ligger hos kronofogden.
    Men ring och kolla med dom, känns som att de finns många barn och familjer som behöver stöd så de är lite konstigt om dom skulle gå efter en gammal skuld

• Anonym (Nelly)

Att ha en skuld hos kronofogden behöver inte alls betyda att man inte blir godkänd som familjehem. Har man en skuld så blir man erbjuden tips om hur man åtgärdar detta och sen är det inte mer med det.

Visst, beror ju lite på vad för skulder man har, hur många ärenden och vad summan är på.

Vi är familjehem sedan tre år och vi blev godkända trots skuld hos KF. Min skuld avsåg naturpreparat som skickats till mej trots att jag avböjt och förtvivlat försökt säga upp abonnemanget. Jaja, dom tyckte inte alls att det var någon big deal.

• Anonym

Ringde och pratade med en på myndigheten och hon tyckte vi skulle prova att söka iallafall. sambon har inga skulder och vi har ju ordnat runt oss. mitt ex ställde till mina skulder :/

vill bli familjehem för att jag kan inte få egna barn och känner att jag då har en möjlighet att hjälpa andras barn därute istället =) 

Svar på tråden familjehem trots skulder?